جی پلاس

بهترین غذاهای ضد سرطان کدامند؟

رژیم غذایی متعادل نقش عمده ای در سلامت بدن دارد و عادت های غلط و رژیم های غذایی ناسالم اغلب از عوامل اصلی ظهور تومورها هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: به گفته دکتر آلا گوبینا - متخصص گوارش، رژیم غذایی متعادل تاثیر زیادی بر وضعیت بدن دارد. بنابراین، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید که حاوی مواد مغذی خاصی باشد.

 این مواد عبارتند از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت غیرچرب، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، پنیر، مغزها، دانه‌ها، غلات کامل، شیر، ماست و موادی از این قبیل که حاوی چربی کم هستند. این مواد می توانند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم را 10 تا 20 درصد کاهش دهند.

 علاوه بر این، یک رژیم غذایی متعادل به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، که توانایی بدن را برای مقاومت در برابر عوارض جانبی درمان افزایش می دهد و از دست دادن توده عضلانی را کاهش می دهد.

به گفته وی، از جمله موادی که خطر ابتلا به تومورهای بدخیم را افزایش می دهد، چربی های ترانس، روغن های نیمه هیدروژنه و کربوهیدرات های معطر چند حلقه ای هستند که در هنگام سرخ کردن، کباب کردن؛ گرم شدن بیش از حد و هنگام سوختن روغن ها ایجاد می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید