جی پلاس

بهترین زمان خوردن صبحانه؟ صبحانه سالم چیست؟!

خوردن وعده‌های غذایی در یک زمان منظم در هر روز به بهبود الگوهای گوارشی منظم کمک می‌کند و ممکن است خلق و خوی شما را بالا ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس به نقل از Real Simple: توصیه می‌شود که صبحانه را تا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب میل کنید، زیرا این کار کمک می‌کند تا متابولیسم خود را در طول روز بالا ببرید.

 

بهترین زمان خوردن صبحانه؟

باتاجو می‌گوید: «خوردن وعده‌های غذایی در یک زمان منظم در هر روز به بهبود الگوهای گوارشی منظم کمک می‌کند و ممکن است خلق و خوی شما را بالا ببرد. طبق گفته محققان، خوردن غذا در اواخر روز می تواند ضمن افزایش هورمون گرسنگی «گرلین»، باعث افزایش اشتها شود.

او می‌افزاید: «بدن ما در اوایل روز به انسولین حساس‌تر است، بنابراین بهتر است برای مدیریت بهتر قند خون، به جای شب، کالری بیشتری در صبح یا اوایل بعدازظهر دریافت کنیم.»

به طور کلی، توصیه می‌شود که صبحانه را تا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب میل کنید، زیرا این کار کمک می‌کند تا متابولیسم خود را در طول روز بالا ببرید.

 

صبحانه سالم چیست؟

ماست

ماست یک غذای بسیار مغذی است که هر سه درشت مغذی - پروتئین، کربوهیدرات و چربی - را در یک بسته خوشمزه ترکیب می‌کند، به خصوص اگر نوع حاوی چربی را انتخاب کنید. ماست یک پایه پرکننده و خوشمزه برای یک دسر پارفه توت، آجیل و گرانولا یا یک اسموتی با سوخت پروتئین است. پروبیوتیک ماست، آن را به یک انتخاب سالم برای بهبود عملکرد روده در شروع روز تبدیل می‌کند. اما مصرف ماست پرچرب ممکن است هشداری برای محتوای چربی اشباع آن به همراه داشته باشد؛ فرآیند تخمیری که در ساخت ماست طی می شود، برخی از اسیدهای چرب اشباع شده را به چربی‌های غیراشباع سالم‌تر برای قلب تبدیل می‌کند. به علاوه، ماست پرچرب صبحگاهی حتی نسبت به انواع بدون چربی، قدرت ماندگاری بیشتری دارد.

 

تخم مرغ

تخم‌مرغ برای دهه‌ها جزء اصلی صبحانه آمریکایی بوده و راهی عالی برای افزودن پروتئین سالم به هر وعده غذایی صبحگاهی است. در حالی که مقداری کلسترول غذایی در زرده تخم مرغ وجود دارد، خوردن تخم مرغ کامل چند بار در هفته یک انتخاب بسیار مغذی است و نباید به تلاش شما برای حفظ سلامت قلب آسیب برساند. با این حال، اگر واقعاً باید مراقب سطح کلسترول خود هستید و پزشک یا متخصص تغذیه توصیه کرده که تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، با آسودگی سفیده تخم مرغ را انتخاب کنید.

پودینگ چیا

اگرچه پودینگ چیا در چند سال اخیر واقعاً محبوبیت پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد به خصوص برای صبحانه، بیشتر مورد اقبال بوده است. نه تنها به جهت آماده شدن سریع، یک گزینه مناسب است، بلکه این پودینگ سرشار از فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. همه اینها با هم ترکیب می‌شوند و در عین حال با ایجاد سطح مطلوبی از انرژی، از سلامت روده و سلامت کلی شما نیز مراقبت می کند.

جو دوسر

برخی از ما، سالهاست که بلغور جو دوسر را به عنوان صبحانه مصرف می‌کنیم، از جمله باتاجو، متخصص تغذیه، که می گوید «من عاشق خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر، به خصوص برش‌های روی آن، در صبح هستم. معمولاً عسل، کره بادام هندی، زغال اخته و کمی‌دارچین را به آن اضافه می‌کنم تا طعمش را واقعاً تقویت کنم.»

این یک انتخاب عالی برای سلامت کلی ما است زیرا جو سرشار از فیبر سالم برای قلب است که ما را در تمام طول صبح راضی نگه می‌دارد. بنابراین مصرف بلغور جو دوسر یا گرانولا، همیشه اول صبح ایده خوبی است.

اسموتی

وقتی در حال حرکت هستم، همیشه یک اسموتی در صبح انتخاب می‌کنم، که به من اجازه می‌دهد تمام نیازهای ضروری خود را در حالی که سیرم می‌کند، تامین کنم. من میوه و سبزیجات یخ زده (مانند اسفناج) را برای کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی خود به اسموتیها اضافه می‌کنم. سپس کمی‌کره آجیل، تخم کتان، دانه چیا و کنف برای چربی ها و پروتئین های سالم نیز استفاده می کنم. گاهی اوقات مخفیانه موادی را وارد می‌کنم که معمولاً به تنهایی آنها را نمی‌خورم، اما مواد مغذی را در اسموتی می‌چرخانم.

 

نان تست غلات کامل

نان تست غلات کامل یک مکمل ایده آل برای یک صبحانه کامل است و همیشه خواهد بود. این نان تست غلات کامل می‌تواند در کره آجیل و موز، آووکادوی له شده، سالمون دودی و پنیر خامه ای ریخته شده باشد. نان‌های سبوس‌دار، حاوی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که نان‌های سفید فاقد آن هستند، بنابراین سوخت بیشتری برای یک روز شلوغ فراهم می‌کند.

باتاجو می‌گوید: «نان تست آووکادو همچنین یک صبحانه خوشمزه و سیرکننده درست می‌کند و می‌توانید یک تخم‌مرغ سرخ‌شده را برای پروتئین اضافی روی آن بریزید.» سایر محصولات غلات کامل مانند غلات کم قند، پنکیک و تورتیلا نیز مزایای رضایت بخش کربوهیدرات های پیچیده را ارائه می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید