طرز تهیه کوکی فریزری به روش ساده

در این گزارش طرز تهیه کوکی فریزری به روش ساده را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کوکی فریزری یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این کوکی‌های جذاب و پرطرفدار را می‌توانید در رنگ و طعم‌‌های مختلف تهیه و آماده کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن‌ها استفاده کنید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی فریزری در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکی فریزری

کره یا مارگارین نرم و هم دمای محیط ۲۵۰ گرم

پودر قند ۱ لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

وانیل شکری ۱ بسته ۵ گرمی معادل ۱ قاشق غذا خوری

بکینگ پودر ۱ بسته ۱۰ گرمی معادل ۲ و نیم قاشق چای خوری

آرد تقریبا ۴ لیوان

طرز تهیه کوکی فریزری

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر کره را که در دمای محیط نرم شده است در ظرفی بریزید و بعد تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود و سپس شکر را هم روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر و وانیل را به آن اضافه کنید و کاملا با هم ترکیب کنید و بعد آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود و بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

چون کیفیت آردها با هم متفاوت است، آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر سفت و خشک نشود و ممکن است که کمتر و یا بیشتر از مقدار دستور آرد لازم باشد، اگر می‌‌خواهید خمیر کاکائویی داشته باشید در هنگام اضافه کردن آرد ۳ قاشق پودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله چهارم

اگر پودر کاکائو اضافه کردید به همان مقدار از آرد کم کنید، سپس خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف و یکدست شود، اگر می‌خواهید کوکی‌ها را با طعم‌های مختلف درست کنید از خمیر تکه‌های بزرگ جدا کنید و هر کدام را با یک ماده مخلوط کنید.

مرحله پنجم

موادی که می‌توانید به خمیرها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد، مثل خلال پسته، فندق درشت خرد شده، شکلات پولکی نسوز، تکه‌های درشت شکلات و مغز گردو خرد شده، که می‌توانید چند مدل مختلف کوکی را درست کنید.

مرحله ششم

اگر می‌خواهید فقط بخشی از خمیر را کاکائویی کنید مقداری پودر کاکائو به یک تکه خمیر بزنید و خوب ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند، به مقداری می‌توانید پودر کاکائو اضافه کنید که به رنگ دلخواهتان برسید و هرچه بیشتر باشد تیره‌تر می‌شود.

مرحله هفتم​

وقتی خمیر را آماده کردید آن را به ۳ قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و ورز دهید، بعد تقریبا یک سوم از خمیر کاکائویی را جدا کنید و کنار بگذارید و باقیمانده را هم به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت خلال پسته بزنید.

مرحله هشتم

سپس خوب ورز دهید تا خلال پسته در همه قسمت‌های خمیر به طور یکسان پخش شود و بعد به قسمت دیگر هم مغز فندق خرد شده بزنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود، سپس هر قسمت را به شکل استوانه شکل دهید و جداگانه در داخل سلفون بپیچید.

مرحله نهم

بعد یک تکه از خمیر ساده را باز کنید و سپس خمیر کاکائویی که جدا کرده بودید را با مغز دلخواه خودتان کاملا ترکیب کنید و داخل خمیر ساده قرار دهید و بعد خمیر را به شکل استوانه ببندید سپس در قسمت بیرونی خمیر تکه‌های شکلات را قرار دهید.

مرحله دهم

شکلات‌ها را کمی روی خمیر فشار دهید تا کاملا سفت و فیکس شوند، بعد به تکه خمیر ساده دوم مقداری شکلات پولکی اضافه کنید و با هم ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند و شکلات‌های پولکی در همه قسمت‌های خمیر به طور یکسان پخش شوند.

مرحله یازدهم

سپس به خمیر ساده سوم خلال پسته اضافه کنید و ورز دهید و کاملا با هم مخلوط کنید، بعد همه خمیرها را داخل سلفون بپیچید و در فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت حداقل ۱ تا ۲ ساعت بماند و خودش را بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود.

مرحله دوازدهم

بعد خمیرها را از فریزر بیرون بیاورید و سپس به ضخامت یک سانتی متر برش بزنید و سپس در سینی فر و یا در کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و برش‌های شیرینی را با فاصله در سینی بچینید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله سیزدهم​

دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۷ دقیقه بپزند و بعد سینی را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود، بعد کوکی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری بچینید.

مرحله چهاردهم

اگر می‌خواهید کوکی‌ها را بلافاصله بعد از درست کردن خمیر بپزید، باید از خمیر، تکه‌هایی به اندازه گردو جدا کنید و با دست فرم دهید و گرد کنید و در سینی با فاصله بچینی، در این صورت کوکی‌ها خودشان در هنگام پخت پهن و به شکل دایره می‌شوند.

مرحله پانزدهم

سپس تعدادی کوکی فریزری با رنگ و طعم‌های مختلف را در ظرف مناسب بچینید و تزیین کنید و این دسر خوش طعم و جذاب و شیک را همراه با سایر دسرها سرو کنید و یا به عنوان یک میان وعده مناسب و مقوی و پر خاصیت همراه با چای سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید