طرز تهیه باقلوا پلیسه به روش ساده

طرز تهیه باقلوا پلیسه به روش ساده را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باقلوا پلیسه یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، باقلوا پلیسه را می‌توان با خمیر یوفکا و کمترین مواد در دسترس تهیه کرد و برای پذیرایی و مهمانی از آن استفاده کرد، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا پلیسه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای باقلوا پلیسه

یوفکای باقلوا ۱ بسته

کره ۲۰۰ گرم

روغن مایع ۱ استکان

پسته یا گردوی خرد شده ۱ لیوان معادل ۲۵۰ گرم

سرشیر به مقدار لازم

مواد لازم برای شربت

شکر ۲ و نیم لیوان

آب ۲ و نیم لیوان

لیمو ترش تازه ۱ برش

طرز تهیه باقلوا پلیسه

مرحله اول

ابتدا یوفکا باقلوا را در جهت طولی به دو قسمت برش بزنید و بعد هر برش یوفکا را از دو جهت با دست بگیرید و از ابتدا تا انتهای آن را چین دهید و به شکل پلیسه دربیاورید، سپس در وسط آن به دلخواه خودتان یک قاشق مربا خوری سرشیر بریزید.

مرحله دوم

بعد روی آن مقداری پسته و یا مغز گردوی خرد شده بریزید و سپس کناره‌های خمیر یوفکا را جمع کنید و تا بزنید، طوری که مواد داخل آن بیرون نریزید و بعد طوری که قسمت تا کرده خمیر در زیر قرار بگیرد، آن‌ها را در سینی فر و یا ظرف مناسب بچینید.

مرحله سوم

همه خمیر‌ها را به همین شکل آماده کنید و در ظرف بچینید و بعد مقداری کره را در یک ظرف کوچک بریزید و آن را روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کنید و سپس مقداری روغن با آن مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیب آن‌ها یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس مخلوط کره و روغن را روی شیرینی‌ها بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید و بعد در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه خوب بپزند.

مرحله پنجم

در این فاصله برای درست کردن شربت مقداری آب را در یک ظرف بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس یک برش لیموی ترش تازه را هم به مایه شربت اضافه کنید تا عطر و طعم آن به خورد مواد برود.

مرحله ششم

سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به مدت ۱۵ تا ۱۶ دقیقه با هم بجوشند و شربت قوام پیدا کند و غلظت آن زیاد شود، بعد از این که شربت به غلظت مناسب رسید، ظرف آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

بعد باقلواها را که خوب پخته و طلایی رنگ شده‌اند از فر بیرون بیاورید و شربت داغ را روی شیرینی‌های داغ بریزید و اجازه دهید تا شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و در دمای محیط خنک شوند، سپس آن‌ها را به آرامی از داخل سینی بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

بعد باقلواها را در یک ظرف بچینید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودشان را بگیرند و عطر و طعم شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و سپس شیرینی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تعدادی باقلوا پلیسه را در ظرف مناسب بچینید.

مرحله نهم

سپس باقلوا پلیسه را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و خلال بادام تزیین کنید و این شیرینی خوش طعم و شیک را به عنوان یک عصرانه سالم یا دسر مناسب و دلچسب همراه با چای برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید