اگزما را یک هفته ای درمان کنید

درماتیت آتوپیک یا اگزمای سرشتی، شایعترین بیماری التهابی مـزمن و عودکننـده دوران نـوزادی و کـودکی اسـت کـه بـه نـدرت تـا بزرگسالی ادامه پیدا میکند .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، درماتیت آتوپیک یا اگزمای سرشتی، شایعترین بیماری التهابی مـزمن و عودکننـده دوران نـوزادی و کـودکی اسـت کـه بـه نـدرت تـا بزرگسالی ادامه پیدا میکند . اگزما شامل سه گروه اصلی است : ضایعات التهابی اگزمایی را به سه گروه اصلی می‌توان تقسیم نمود: 

بهداشت نیوز نوشت؛ التهاب اگزمایی حاد؛ این نوع التهاب با ضایعات قرمز روشن و متورم همراه با دانه های آبدار و با خارش شدید مشخص میشود. 

التهاب اگزمایی تحت حاد؛ این حالت با ضایعات پوسته دار قرمز با خراش و نمای فلسی شکل پوست و با خارش خفیف تا متوسط و بدون دانه‌های آبدار مشخص میشود. 

التهاب اگزمایی مزمن؛ این حالت با افزایش ضخامت پوست، تشدید خطوط پوستی، خراش و ترکهای پوستی و خارش متوسط تا شدید مشخص می‌شود. 

در کل اگزما به قرمزی و التهاب پوست اطلاق می شود که منجر به خارش، سوزش و نهایتا برجستگی های پوسته پوسته ای روی سطح پوست می شود. 

درمان اگزما

اولین قدم درمان این است که پوست دیگر در تماس با ماده حساسیت‌زا یا محرک قرار نگیرد

پماد گیاهی حاوی اسانس گیاهان نعناع، اوکالیپتوس، میخک و دارچین بر روی انواع مزمن اگزما بیشترین تأثیر را دارد و در اکثر موارد طی یک هفته و در بعضی موارد در دو هفته بهبودی کامل حاصل می‌شود.  

 

دیدگاه تان را بنویسید