طرز تهیه کیک شربتی تابه ای خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کیک شربتی تابه ای خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کیک باقلوا بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باقلوا بدون فر در ادامه با ما همراه باشید.

کیک شربتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد.

مواد لازم کیک باقلوا بدون فر

تخم مرغ ۴ عدد

شکر ⅔ لیوان

ماست شیرین ۱ لیوان

روغن مایع ½ لیوان

پودر هل ۱ قاشق چایخوری

آرد ۲ لیوان

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به مقدار کافی

مواد لازم شربت

شکر ۱ لیوان

آب ۱ لیوان

گلاب ⅓ لیوان

زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه کیک باقلوا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک باقلوا بدون فر خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شربت به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان گلاب را به همراه مقداری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مجددا شربت به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته تا شربت کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و پودر هل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا ماست شیرین را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد درون کاسه را در حد مخلوط شدن هم زده، سپس روغن مایع را به همراه مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با دور متوسط همزن برقی به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون تابه رژیمی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون تابه ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس واشر تابه را جدا کرده و درب آنرا می بندیم. حالا تابه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی چک می کنیم، در صورت پخته بودن تابه را روی حرارت بر می گردانیم تا طرف دیگر آن کاملا طلایی شود. حالا تابه را از روی حرارت برداشته تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

پس از خنک شدن شربت را به صورت پخش روی کیک ریخته و آنرا به ابعاد دلخواه برش می زنیم. حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا شربت جذب آن شود، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید