مدفوع این رنگی نشانه خطر است!

بهتر است که بدانید مدفوع به رنگ سفید خطرناک است و این مدفوع سفید نشانه بیماری است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ممکن است که برخی از افراد با مدفوع سفید مواجه شوند، اما آن را جدی نگیرند. با این‌حال، متخصصان معتقدند که این اتفاق نباید نادیده گرفته شود، چون مدفوعی که رنگ سفید یا خاکستری داشته باشد، واقعا نگران‌کننده و خطرناک است. رنگ مدفوع در حالت عادی، باید بین طیف زرد تا طیف قهوه‌ای باشد. این رنگ‌ها توسط کبد ساخته می‌شوند و بعد از صفرا وارد مدفوع می‌شوند. اگر مدفوع دارای رنگ سفید باشد، انسداد در مجرای صفراوی را نشان می‌دهد. 

بهداشت نیوز نوشت؛ مساله دیگری که می‌تواند ذهن افراد را به خود مشغول کند، اندازه مدفوع است. به نظر متخصصان، اندازه مدفوع هیچ اهمیتی ندارد و نشان‌دهنده هیچ خطر یا مشکلی نیست. شکل یا اندازه مدفوع معمولا به این مساله مربوط می‌شود که مدفوع با چه سرعتی در روده بزرگ حرکت می‌کند. اگر این حرکت آرام باشد، اندازه مدفوع نیز کوچک‌تر می‌شود. اگر سرعت این حرکت خیلی زیاد باشد، ممکن است که مدفوع به حالت اسهال نزدیک گردد.

متخصصان معتقدند که کوچک بودن اندازه مدفوع نشان‌دهنده هیچ مشکلی نیست، مگر این‌که عمل دفع با فشار خیلی زیاد و غیرعادی همراه شود. علاوه بر این، اگر مدفوع شما به‌طور ناگهانی پهن می‌شود و طی یک دوره دیگر باریک می‌گردد، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. درواقع، این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده انسداد در روده باشد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید