خون در مدفوع را هرگز نادیده نگیرید

مدفوع خونی و اسهال خونی هر دو نشانه سرطان روده بزرگ هستند، از این رو هرگز نباید آنها را نادیده گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هرچه بیماری سرطان روده زودتر تشخیص داده شود، گزینه های درمانی موثرتر خواهند بود. سایر علل که باعث وجود خون در مدفوع می شوند، عبارت اند از:

خون روشن در مدفوع نشانه چیست؟

هموروئید

بهداشت نیوز نوشت؛ هموروئید، که به عنوان بواسیر شناخته می شود، رگ های خونی متورم در راست روده هستند. آنها اغلب باعث خارش یا احساس سوزش می شوند و ممکن است دچار خونریزی شوند. خونی که به علت بیماری هموروئید دیده می شود معمولا قرمز روشن است.

خون در مدفوع بدون درد نشانه چیست؟

دیورتیکول

دیورتیکول ها کیسه های کوچک یا برآمدگی در پوشش داخلی روده هستند. آنها ممکن است دچار عفونت و باعث بروز درد شود و اگر پاره شوند باعث خونریزی می شوند. در برخی موارد، دیورتیکول بدون درد حتی ممکن است خونریزی قابل توجهی وجود داشته باشد.

آنژیودیسپلازی

آنژیودیسپلازی خونریزی مقعدی است که در اثر رگ های خونی غیر طبیعی در دستگاه گوارش ایجاد می شود. اغلب افراد مسن دچار این مشکل می شوند و معمولاً باعث درد نمی‌شود.

 

گاستروانتریت

گاستروانتریت یک عفونت در معده یا روده است که توسط یک ویروس یا باکتری، مانند نوروویروس یا مسمومیت غذایی ایجاد می شود. گاستروانتریت می تواند منجر به اسهال خونی شود. همچنین حالت تهوع و استفراغ نیز ممکن است رخ دهد.

پولیپ روده

پولیپ ها توده های سلولی هستند که می توانند در پوشش روده بزرگ و راست روده ایجاد شوند. پولیپ ها همیشه باعث بروز مشکل نمی شوند، اما اگر برداشته نشوند، می توانند به سرطان تبدیل شوند. همچنین ممکن است در حین اجابت مزاج کمی دچار خونریزی شوند.

فیستول مقعدی

فیستول مقعدی یک ترک یا چین پوستی است که بین مقعد و کانال مقعد ایجاد می شود. آنها می توانند بسیار دردناک باشند و ممکن است دچار خونریزی شوند.

بیماری التهابی روده (IBD)

بیماری هایی مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو (بیماری های التهابی IBD) می تواند باعث بروز علائم زیادی از جمله اسهال خونی شوند.

داروهای ضد انعقاد

داروهای ضد انعقاد که به عنوان رقیق کننده های خون نیز شناخته می شوند، گاهی اوقات می توانند باعث خونریزی داخلی شوند که ممکن است در مدفوع دیده شود. این خون به طور معمول باعث تغییر رنگ مدفوع به رنگ سیاه و قیری می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید