درمان التهاب حلق با مصرف این گیاه

التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می باشد وعلت آن عفونت های ویروسی یامیکروبی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، التهاب مزمن - دیابت  ،ورم مخاط بینی ، افراط در سیگار کشیدن . مصرف مشروبات الکلی ،سینوزیت و گاهی نیز براثر برگشت محتویات اسید معده پیش می آید.

بهداشت نیوز نوشت؛ گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی های ناشی  از آن اثر درمانی دارند.

1-انجبار Polygonum  Bistorata L.( موثر در التهاب دهان و حلق، همچنین در درمان آفت موثر است)

جوشانده 2مشت ریزوم گیاه در یک لیتر آب به طوری که به مدت 15دقیقه بجوشد.این جوشانده را پس از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط دهان و حلق استفاده کنید.

2-بارهنگ Plantago major L.  ،( موثر در رفع التهاب مخاط دهان و حلق و حنجره ) 50 تا 100گرم برگ یا ریشه گیاه  را در یک آب بجوشانید و در روز 3 فنجان میل کنید.

3-تمشک  Rubus caesius L.( قابض و دارای اثر درمانی در رفع آنژین  ، ورم مخاط دهان ،حلق و زبان)

می توانید با شستشوی مخاط دهان و حلق به صورت غرغره کردن و یا مصرف جوشانده 25گرم برگ گیاه در یک لیتر آب از اثر درمانی این گیاه استفاده کنید.

4-ختمی Althaea officinalis L.( نرم کننده مخاط ها، دارای اثر رفع تحریکات مخاط دهان و حلق)

 یک مشت از قطعات ریشه گیاه ختمی را  در یک لیتر آب به طوری که به مدت 10 دقیقه بجوشد  بجوشانید و بعد از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید.

5- ممرز Carpinus betulus L.  (قابض ، دارای اثر رفع درد گلو و التهاب حلق) 2 مشت برگ ممرز را در یک لیتر آب  بجوشانید و به صورت غرغره کردن جهت شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید