این ادویه قند خون تان را کاهش می دهد

یک متخصص تغذیه گفت: دارچین به علت خاصیت آنتی اکسیدانی خود موجب حفظ و بهبود سلول‌های بدن در زمان آلودگی هوا می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه درباره خواص دارچین اظهار کرد: دارچین یکی از ادویه‌های پرطرفدار و پر خاصیت است که به ۲ گونه سیلان و کاسیا در جهان وجود دارد.

سلامت نیوز نوشت؛ وی افزود: رایج‌ترین دارچین موجود در ایران کاسیا است که در این نوع دارچین ماده‌ای به نام کورامین وجود دارد و مصرف بیش از اندازه آن به بدن آسیب می‌رساند.

جوزدانی درباره فواید دارچین افزود: این ادویه خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد که برای بیماران قلبی- عروقی و حفظ و ترمیم سلول‌های بدن انسان به خصوص در زمان آلودگی هوا بسیار اهمیت دارد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیابت دارند و یا از قند خون بالا رنج می‌برند می‌توانند از دارچین استفاده کنند. زیرا باعث افزایش حساسیت سلول‌های بدن نسبت به انسولین شده و این امر موجب جذب سریع‌تر گلوکز (قند خون) به درون سلول‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع ادویه باعث کاهش تری گلیسرید و ADL (کلسترول بد بدن) می‌شود، افزود: تحقیقات انجام گرفته درباره فواید دارچین نشان می‌دهد این ادویه پرخاصیت، باعث افزایش HDL یا کلسترول خوب بدن می‌شود.

جوزدانی تصریح کرد: دارچین بر ترشح هورمون‌های گوارش بدن تاثیرمی‌گذارد به طوری که این ادویه باعث تحریک هورمون‌ها شده و کربوهیدارت و گلوکز کنترل شده را به سلول‌های خونی وارد می‌کند و همین امر موجب کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قند خون بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دارچین بر روی سیستم اعصاب بیماران آلزایمری و پارکینسون اثرات مثبت دارد، گفت: ترکیبی در دارچین وجود دارد که موجب مهار یک پروتئین در مغز می‌شود که این پروتئین یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد عارضه آلزایمر است.

جوزدانی یادآوری کرد: دارچین به دلیل خاصیت ضد التهابی خود باعث مقابله با عفونت‌ها و باکتری‌ها می‌شود. همچنین روغن دارچین به دلیل وجود ماده‌ای به نام «سینامالدهید» باعث کاهش عفونت‌های تنفسی می‌شود. همچنین روغن دارچین در پیشگیری از ویروس HIV (ایدز) نیز موثر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید