عوامل اصلی بیماری قلبی و سکته مغزی را بشناسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیشتر مرگ­های قلبی ناشی از بیماری کرونر قلب است که به شکل حمله­‌های قلبی و سکته مغزی تظاهر می­‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر جلال رحمانی گفت:دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم ­تحرکی، عوامل خطر اصلی بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی هستند که در افراد به شکل فشار خون، قند خون و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی و خطرات تخریب­ کننده سلامت قلب تظاهر می‌­کند. 

بهداشت نیوز نوشت؛ دکتر رحمانی، خاطر نشان کرد: برگزاری روز جهانی قلب، نقش بسیار مهمی در تغییر این عوامل خطر دارد و بزرگ ترین اقدام، افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری های قلبی و عروقی است.

سلامت قلب، سلامت جامعه

دکتر نسرین تنکابنی، رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اذعان به اینکه امسال روز جهانی قلب، روز پنج شنبه 29 سپتامبر 2022( برابر با هفتم مهر 1401) است؛ گفت:  شعار "سلامت قلب، سلامت جامعه "  به عنوان شعار ملی در نظر گرفته شده است و پیام اصلی " با اقدام برای سلامت قلب به سلامتی جامعه کمک کنیم" است

وی اظهار کرد که هدف این روز، کمک به سلامت جامعه و طبیعت با اقدام برای سلامت قلب است و با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده، سلامت قلب را حفظ می کنیم.

رعایت 10 نکته طلایی

فاطمه ناجی، کارشناس پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم بیان کرد که با رعایت 10 نکته طلایی می توان تا 80 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرد. وی این نکات را شامل: ترک سیگار؛ کنار گذاشتن مصرف الکل؛ کاهش مصرف نمک؛ داشتن روزانه 30 دقیقه پیاده روی؛ آشتی با مصرف ماهی، غذاهای پُرفیبر، میوه و سبزیجات؛ شاد بودن و کنار گذاشتن استرس؛ اهمیت دادن به خواب خود؛ انجام چکاپ دوره ای؛ آگاه بودن از علایم بیماری های قلبی و عروقی و اهمیت دادن به سلامت قلب، در صورت وجود سابقه بیماری های قلبی و عروقی در خانواده، دانست. 

 

دیدگاه تان را بنویسید