فشار خون بالا درمان دارد؟

یک فوق تخصص بیماریهای کلیه بالغین گفت: همه فشار خون دارند اما مقصود از کنترل آن، فشار خون بالا است که خطر آ فرین است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر ناصر سعیدی بیان کرد: در حالت عادی فشار افراد در حالت طبیعی 12 روی 8 است اما فشار اول تا 13/5 و فشار دوم تا 8/5 نیز طبیعی است.

بهداشت نیوز نوشت؛ وی افزود: اگر در این رنج باشد فرد دارای فشار خون نرمال است اما اگر فشار خون اول بالاتر از 14 و فشار دوم بیشتر از 9 باشد، فرد از نظر پزشکان، بیمار و دارای فشار خون بالا است.

وی تاکید کرد: در سنین پایین(30 تا 50) فشار خون دوم و بعد از 50 سال فشار خون اول شان بالا است.

دکتر سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: تا 95 درصد علت فشار خون بالا مشخص نیست به همین دلیل درمان قاطعی برای درمان آن نیز وجود ندارد و تنها با دارو آن را کنترل می نماییم اما خوب نشده و بیمار باید مراقب بوده و از سلامت خود مواظبت کنند.

این فوق تخصص بیماریهای کلیه بالغین گفت: فشار خون بالا معمولا از 30 سالگی به بعد بروز می کند و چون علامتی ندارد باید مراقب بود و آن را کنترل کرد.

وی افزود: بسیاری از سردردها که به حساب میگرن، تنش و یا استرس روزمره گذاشته می شود، مربوط به فشار خون بالا است و متاسفانه فشار خون گرفته نمی شود و بارها و بارها مشاهد شده برخی افراد دارای فشار خون سال ها فشار خون داشته ولی حتی اقدام به سنجش و گرفتن فشار خود نکرده اند.

وی تاکید کرد: درد قفسه و تپش قلب و خستگی های زودرس، سرگیجه و درد کتف، و در نهایت در برخی موارد تهوع و استفراغ از دیگر علائم فشار خون بالا است.

دکتر سعیدی افزود: کسی که فشار خون بالا دارد در صورت عدم درمان دچار عوارض شده و تا 10 تا 15 سال بعد ممکن است برای او خطر آفرین باشد.

وی در پایان گفت: فشار خون را با دارو و غیر دارویی می توان کنترل کرد که در حوزه درمان غیر دارویی توصیه می کنیم در رژیم غذایی خود از حبوبات استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید