طرز تهیه کتلت تره فرنگی

در این گزارش به شما طرز تهیه کتلت تره فرنگی را آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کتلت تره فرنگی یک غذای خاص و مجلسی است که برای مجالس و مهمانی ها و عصرانه مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت تره فرنگی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تره فرنگی ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۴ عدد

آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مقدار لازم

بکینگ پودر نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کتلت تره فرنگی ساقه های تره فرنگی را بگیرید و در ابعاد ریز خرد کنید و بشویید بعد در صافی قرار دهید تا آب آن گرفته شود.ابعاد ریز تره فرنگی زیبایی خاصی به غذا می دهد.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند و کف ریزی روی کاسه حاصل شود.حالا نوبت آن است که بکینگ پودر و آرد سوخاری را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا زردچوبه را اضافه کنید و مواد را به خوبی به هم بزنید و سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا مطمئن شوید که ترکیب یکدستی حاصل شده است.

مرحله چهارم

تابه را روی اجاق قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود.سپس مقداری از مایه کتلت برداشته و به شکلی که مدنظرتان است در تابه قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از پختن طرف اول کتلت تره فرنگی آن را برگردانید و اجازه دهید تا طرف دیگر هم پخته شود.معمولا بعد از ۷ الی ۸ دقیقه طرف دیگر هم با حرارت ملایم می پزد و خوب مغز پخت می شود.

مرحله ششم

در این مرحله کتلت ها را درون روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج شود و هم طعم غذا بهتر می شود و هم کالری غذا کمتر می شود.بعد از خارج شدن روغن غذا آماده سرو می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید