فواید جویدن آدامس که تا به حال نمی دانستید

جویدن آدامس می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با توجه به نتایج آزمایش‌ها و تحقیقات انجام شده، می‌توان این ادعا را ثابت کرد که جویدن آدامس به طور کلی برای بدن بدون ضرر است.

بهداشت نیوز نوشت؛ مقدار هر یک از مواد اولیه‌ای هم که در تهیه آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که برای بدن بدون ضرر باشد.

فواید جویدن آدامس

کمک به کاهش وزن 

جویدن آدامس می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند. آدامس‌ها معمولا شیرین و بسیار کم کالری هستند. به همین دلیل آدامس جویدن می‌تواند به شما کمک کند تا اشتها و ولع خود را نسبت به شیرینی کاهش دهید. این موضوع به کاهش پرخوری و درنتیجه به کاهش وزن شما منجر خواهد شد.

 بهبود حافظه

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که جویدن آدامس می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند. محققان معتقدند که این بهبود در حافظه در اثر افزایش جریان خون در مغز اتفاق می‌افتد. زیرا هنگام آدامس جویدن، جریان خون در مغز بیشتر می‌شود. محققان معتقدند که با جویدن آدامس می‌توان حافظه کوتاه مدت را تا ۳۵ درصد بهبود بخشید.

کاهش استرس و افزایش تمرکز

جویدن آدامس می‌تواند سبب کنترل و مدیریت استرس شود. این موضوع در هنگامی که مشغول به انجام کاری هستید، همچنین سبب افزایش تمرکز شما خواهد شد. به همین دلیل متخصصان برای افرادی که در انجام برخی کارهای مختلف استرس زیادی می‌گیرند یا به تمرکز بالایی نیاز دارند، جویدن آدامس را توصیه می‌کنند. جویدن آدامس همچنین به افزایش هوشیاری در محل کار نیز کمک می‌کند.

کاهش سوزش معده و رفع حالت تهوع 

آدامس جویدن می‌تواند سطح اسیدی بودن مری را کاهش دهد. و به کاهش علائم رفلاکس معده کمک کند. همچنین محققان معتقدند که جویدن آدامس نعنایی می‌تواند باعث رفع حالت تهوع شود.

سلامت دندان‌ها و رفع بوی بد دهان

آدامس جویدن می‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان و رفع بوی بد دهان کنک کند. همچنین مصرف آدامس‌های بدون قند برای سلامت دندان مفیدتر خواهد بود. متخصصان مصرف آدامس بعد از وعده‌های غذایی را توصیه می‌کنند. در حقیقت بهترین زمان جویدن ادامس می‌تواند بعد از خوردن هر وعده غذا باشد. زیرا علاوه بر تمیز کردن دندان‌ها، باعث افزایش بزاق دهان می‌شود. و کمک می‌کند که قندهای مضر، مواد غذایی زائد و باکتری‌های موجود در دهان را تمیز کند.

فواید دیگر جویدن آدامس

متخصصان همچنین معتقدند که جویدن آدامس برای کمک به بهبود عفونت گوش، ترک سیگار و درمان برخی بیماری‌های روده کمک کند. این موارد در اثر نتایج به دست آمده از برخی تحقیقات انجام شده، اعلام شده‌اند. اما هنوز نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر دارند.


 

دیدگاه تان را بنویسید