5 اشتباه در درست کردن جوجه کباب

جوجه کباب یکی از غذا‌های لذیذ ایرانی است که درست کردن آن کار ساده‌ای نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جوجه کباب یکی از معروف‌ترین غذا‌های ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد هنگامی که به گردش می‌روند جوجه کباب درست می‌کنند.

کم خوابی چه بلایی سر چشم ها می آورد؟

شایع‌ترین علل ابتلا به زخم معده

خواص جالب خرفه که تا به حال نمی دانستید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ اگر شما نیز از این دسته هستید مراقب باشید که این اشتباهات را مرتکب نشوید.

اما ۵ اشتباهی که در درست کردن جوجه کباب نباید مرتکب شوید:

 

مصرف این مواد غذایی فقر آهن را جبران می کند

تاثیر پیاز در بهبود بیماران دیابتی

برای درمان گرفتگی گردن در خانه چه کار کنم؟

به این ۵ دلیل نباید لب به همبرگر بزنید!

۱. اول آبلیمو و نمک نزنید: قبل از اضافه کردن آبلیمو و نمک ابتدا روغن به آن اضافه کنید تا جوجه‌ها با روغن کاور شوند و بعد آبلیمو و نمک بزنید. به این شکل جوجه‌ها هرگز بعد از پخت خشک نمی‌شوند.

۲. هرگز پیاز را رنده نکنید: اگر پیاز را رنده کنید به تکه‌های جوجه می‌چشبند و در هنگام کباب کردن پیاز‌ها سیاه می‌شوند و شما فکر می‌کنید جوجه آماده است درحالی که جوجه خام است و از طرفی دیگر پیاز‌ها نیز مرغ را تلخ می‌کنند. بهتر است جوجه پیاز را خلالی کنید.

۳. زعفران را با موادقاطی نکنید: هرگز زعفران دم شده با دیگر مواد ترکیب نکنید در این صورت فقط مواد جوجه رنگ می‌گیرد و جوجه رنگ کمی دارد. بلکه بهتر است زعفران را در ابتدا به سطح مرغ بزنید و بگذارید یک ساعت استراحت کند و سپس مابقی مواد را اضافه کنید.

۴. از ادویه‌ها غافل نشوید: مرغ ذاتا دارای بوی نامطبوعی است که اضافه کردن پیاز و زعفران تا حد زیادی این بو را می‌گیرد با این حال اضافه کردن ادویه‌هایی مانند پودر سیر و فلفل سیاه و پودر پیاز می‌تواند طعم جوجه‌ها را خوشمزه کند.

۵. کره را جایگزین روغن مایع نکنید: کره در اثر سرما سفت می‌شود حتی اگر ان را گرم کنید، اما مرغ سرد است و در نهایت موادجوجه در یخچال قرار می‌گیرد و هیچ تاثیری بر روی نرم ماندن جوجه‌ها ندارد در نهایت اگر بخواهید می‌توانید برای عطر و طعم آن یک قاشق کره آب شده به جوجه‌های پخته شده اضافه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید