انتخاب غذاهای باکیفیت از برندهای برتر برای سگ‌ها و گربه‌ها است. بنابراین در ادامه به بررسی نکات طلایی غذای خشک سگ و غذای خشک گربه می‌پردازیم. در این بین، با معرفی برند نوتری پت، با مزایای خرید از آنلاین‌شاپ «دیجی‌پت» هم آشنا خواهیم شد

غذای حیوانات خانگی در دو نوع «خشک» و «مرطوب» عرضه می‌شوند. شیوه مصرف هر یک از این غذاها با همدیگر تفاوت دارد. برای مثال، غذای مرطوب، به محض باز کردن جعبه یا پاکت آن، باید مصرف شود. در غیر این‌صورت، فاسد خواهد شد. این در حالی است که غذاهای خشک را می‌توان به‌صورت بسته‌بندی یا فله خریداری کرد و نگرانی از بابت فاسد شدن آن‌ها وجود ندارد. اگرچه مصرف غذای خشک از مرطوب راحت‌تر است، اما هردوی این غذاهای برای سلامت جسم و روح حیوان خانگی ضروری هستند. تنها کاری که می‌توان کرد، انتخاب غذاهای باکیفیت از برندهای برتر برای سگ‌ها و گربه‌ها است. بنابراین در ادامه به بررسی نکات طلایی غذای خشک سگ و غذای خشک گربه می‌پردازیم. در این بین، با معرفی برند نوتری پت، با مزایای خرید از آنلاین‌شاپ «دیجی‌پت» هم آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های بهترین غذای خشک سگ

سگ‌ها حیواناتی همه‌چیز خوار هستند. بنابراین می‌توان طیف وسیعی از مواد خوراکی را در رژیم غذایی آن‌ها قرار داد. اما برخی از مواد غذایی برای تغذیه سگ‌ها مفیدتر از سایر مواد هستند. به‌صورت کلی، ویژگی‌های غذای خشک سگ به قرار زیر است:

  • پروتئین

پروتئین را می‌توان ماده ضروری غذایی برای تغذیه تمام جانداران در نظر گرفت. این مورد در رابطه به سگ‌ها نیز صدق می‌کنند. در واقع، سگ‌های خانگی برای رشد و ترمیم بافت‌های استخوان و پوست خود به مصرف مستمر پروتئین نیاز دارند.

  • کربوهیدرات

کربوهیدرات عامل تأمین انرژی در بدن جانداران است. بنابرابن باید مقدار متعادلی از خوراک حاوی کربوهیدرات در غذای سگ‌ها وجود داشته باشد.

  • چربی

چربی‌ها، دیگر مواد ضروری برای رشد و نموی سگ‌ها هستند. اما چربی‌ها نیز مانند کربوهیدرات‌ها باید به مقدار متعادل در غذای سگ‌ها گنجانده شود.

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

ویتامین و مواد معدنی در مواد غذایی مختلفی وجود دارند. به‌هرحال این مواد نیز برای سلامت و شادابی سگ‌ها ضروری هستند و باید به مقدار کافی در غذای آن وجود داشته باشند.

کلیه موادی که نام بردیم، به‌صورت متعادل و بالانس شده در غذاهای خشک سگ‌ها وجود دارد. به طوری که سگ با خوردن یک غذای خشک باکیفیت، می‌تواند کلیه موارد ضروری بدن خود را بدست آورد.


تغذیه سگ و گربه (2)

 

نکات طلایی در تغذیه غذای خشک سگ

اگرچه بیشتر انواع غذای خشک سگ، مواد ضروری بدن این حیوان را در بر می‌گیرند. اما برخی از غذاهای خشک از کیفیت پایین‌تری برخوردارند. بیشتر والدین می‌خواهند تا از غذای خشک سگ باکیفیت استفاده کنند. اگر شما نیز از این دسته والدین هستید، باید برحسب ویژگی‌های زیر به انتخاب غذای خشک سگ بپردازید:

  • کیفیت غذا مهم است نه رنگ و تنوع آن. بنابراین حتی اگر غذای خشک سگ، ظاهر چندان شیکی هم نداشت، اما کلیه مواد لازم در ترکیب آن وجود داشت، آن غذا برای سگ شما مناسب است.
  • در تهیه غذای خشک سگ به بازه‌ی سنی سگ خود نیز توجه داشته باشید. چون غذاهای باکیفیت سگ برحسب نیازهای سگ در سنین مختلف بالانس می‌شود. معمولاً بازه‌ سنی غذا روی بسته‌بندی آن قید می‌شود.
  • غذای خشک سگ علی‌رغم داشتن کیفیت بالا، می‌تواند از نظر اقتصادی هم به‌صرفه باشد. پس غذایی را تهیه کنید که بتوانید برای مدت مشخصی آن را در اختیار سگ‌تان قرار دهید و زود به زود تمام نشود.
  • سعی کنید در مشورت با دامپزشک، گاهی رژیم غذای خشک سگ‌تان را عوض کنید.

اگرچه نکات طلایی بسیاری در انتخاب غذای خشک سگ وجود دارد، اما موارد فوق جزء اصلی‌ترین این نکات هستند و می‌توانند در انتخاب یک غذای مناسب به شما کمک کنند.

 

تغذیه سگ و گربه (1)

 

ویژگی‌های بهترین غذای خشک برای گربه

گربه‌ها برعکس سگ‌ها، حیوانات گوشت‌خواری هستند که در طبیعت، از گوشت حیوانات کوچک‌تر از خود تغذیه می‌کنند. همین امر نشان می‌دهد که رژیم غذایی گربه‌ها باید حاوی گوشت و پروتئین بیشتری باشد. به‌صورت کلی، مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی گربه‌ها به قرار زیر هستند:

  • پروتئین گوشتی (به مقدار فراوان)

پروتئین گوشتی غذای گربه می‌تواند از گوشت ماهی، مرغ، گوساله و... باشد. به هرحال باید بیشترین ماده موجود در رژیم غذایی گربه به چنین پروتئین‌هایی اختصاص داشته باشد.

  • چربی

چربی‌های خالص و اسیدهای چرب مفید از دیگر مواد ضروری در غذای خشک گربه‌ها هستند. معمولاً غذاهای باکیفیت، طیف بالانس شده‌ای از این چربی‌ها را در خود جای داده‌اند.

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

گربه‌های برای رشد و نموی موها و پوست خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و .... نیاز دارند. بنابراین باید از موادی در غذای آن‌ها استفاده شود که تمام این موارد به بدن گربه برسند.

هم غذای خشک گربه و هم غذاهای مرطوب گربه می‌توانند موارد فوق را در بر بگیرند. اما با توجه به تأمین رطوبت بدن گربه‌ها، باید غذای خشک گربه و غذای مرطوب گربه در کنار هم به این حیوان داده شوند. در این‌جا صرفاً به بررسی غذای خشک گربه می‌پردازیم. پس وجود موارد فوق در غذای خشک گربه باید موجود باشند.


نکات طلایی در تغذیه غذای خشک گربه

طبیعتاً نکات مهمی را می‌توان در خرید غذای خشک گربه مورد توجه قرار داد. برخی از این نکات به قرار زیر هستند:

  • در مورد برندهای غذایی برتر گربه‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.
  • حتماً در هنگام خرید غذا، اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی غذا را مطالعه نمایید.
  • نباید مواردی چون گندم، سویا، ذرت و جو به مقدار زیاد در ترکیب غذای خشک گربه جای داشته باشند. پس اگر این مواد در ترکیب غذای گربه زیاد بود، از خرید آن اجتناب کنید.

کربوهیدرات باید به مقدار خیلی کم در غذای گربه وجود داشته باشند. موادی چون گندم، جو، ذرت و .... حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. پس نباید به مقدار زیادی در غذای گربه موجود باشند. این مواد می‌تواند در تهیه غذای خشک گربه مناسب به شما کمک کند.

خرید غذای خشک «نوتری پت» برای سگ و گربه خانگی

گفتیم که برای تهیه بهترین غذای خشک برای گربه و سگ‌ خانگی خود، باید در مورد برندهای برتر غذایی این حیوانات اطلاعات مناسبی داشته باشید. نوتری پت «Nutri Pet» یک برند غذایی باکیفیت ایرانی است که توسط شرکت «بهین تاش» عرضه شده است. تیم تولیدی این برند، تحقیقات گسترده خود در مورد نحوه تغذیه حیوانات خانگی را از سال 1376 آغاز کرده و در نهایت در سال 1379 کارخانه تولیدی خود را تأسیس کردند. خط تولیدی غذای خشک گربه و سگ این تولیدی از سال 1383 استارت خورد. در حال حاضر، غذاهای خشک زیر برای سگ و گربه‌های خانگی در برند  نوتری پت دارای تنوع زیر هستند:

  • غذای خشک پروبیوتیک سگ نوتری پت مدل Adult 21Percent مقدار 15 کیلوگرم
  • غذای خشک پروبیوتیک توله سگ نوتری پت مدل پاپی مقدار ۱ کیلوگرم
  • غذای خشک پروبیوتیک سگ نوتری پت مدل Adult 21Percent مقدار ۲ کیلوگرم
  • غذای خشک گربه بالغ نوتری پت مدل Percent Pro29 مقدار ۲ کیلوگرم
  • غذای خشک بچه گربه نوتری پت مدل Kitten مقدار 1 کیلوگرم
  • غذای خشک گربه نوتری پت ۷ کیلویی (۲۹ درصد پروتئین)

نمونه‌های عنوان شده، تنها برخی از محصولات نوتری پت برای سگ‌ها و گربه‌ها هستند که در پت‌شاپ‌های معتبر عرضه شده‌اند. شما می‌توانید برحسب سن و نیاز گربه یا سگ خانگی خود، غذای نوتری پت مناسبی را برای آن خریداری نمایید.

غذای خشک نوتری پت انتخاب سالم و به‌صرفه برای پت شما

غذاهای خشک نوتری پت برای سگ‌ها و گربه‌ها با فرمولاسیون علمی و متعادلی تولید می‌شوند. بنابراین نوتری پت را می‌توان به عنوان یک برند باکیفیت در نظر گرفت. کلیه محصولات نوتری پشت برای سگ‌ها و گربه‌ها در پت‌شاپ‌ آنلاین «دیجی پت» ارائه شده است که می‌توانید اطلاعات و مشخصات هرکدام را مطالعه و طبق نیاز پت خود غذای مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.