ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که هلال احمر آماده خدمت رسانی به زائرین حج است از ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طاهر درودی در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت:  در سال های گذشته برگزاری مناسک حج بواسطه شیوع کرونا با خلل مواجه و عملا امکان اعزام زائرین به حج ممکن نبود و صرفا اتباع کشور عربستان و افراد مقیم در این کشور در مراسم حج حاضر شدند.

وی افزود: پس از دو سال، هفته گذشته بود که دولت عربستان سعودی عنوان کرد که با ظرفیت حدود یک میلیون نفر مراسم حج امسال را برگزار خواهد کرد. باید توجه داشت که اعلام دولت عربستان نسبت به سال های گذشته بسیار دیرهنگام بود به شکلی که در سنوات گذشته در چنین برهه ای از زمان، تمام امور حجاج انجام شده و همگی آماده اعزام بودند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اعلام دیرهنگام عربستان سعودی در راستای برگزاری مراسم حج، ممکن است مشکلاتی را در اقامت، تعیین هتل ها و حتی پروازها ایجاد کند و این مشکلی است که تمامی کشورها با آن مواجه هستند اما بابی خواهد بود تا همچون سال های گذشته، مسیر برای برگزاری این فریضه الهی هموار شود.

درودی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز تلاش می کند همچون سنوات گذشته انجام معاینات و ارزیابی سلامت زائرین را انجام و پس از اعزام نیز در شهرهای مکه و مدینه به زائرین خدمت رسانی خواهد کرد. در همین راستا و در هماهنگی با سازمان حج و زیارت آمادگی های اولیه بوجود آمده و هماهنگی جهت انتخاب پزشکان صورت گرفته و نهایتا تا ۱۰ روز دیگر اسامی پزشکان برای کاروان های حج اعلام خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به این که ظرفیت یک میلیون نفری برای حج امسال اعلام شده و از این سهمیه، ۱۵۰ هزار نفر از اتباع عربستان در مراسم حج حاضر می شوند و صرفا ۸۵۰ هزار نفر از سایر کشورها می توانند عازم مراسم حج شوند، انتظار می رود حدود ۳۰ هزار زائر ایرانی نیز به حج اعزام شوند.

درودی با اشاره به این که هلال احمر با تمام توان در حال آماده سازی زمینه های خدمت رسانی پزشکی به حجاج است، گفت: تامین دارو، آماده سازی تجهیزات پزشکی، انتخاب و آماده سازی کادر پزشکی از جمله اقداماتی است که صورت می گیرد و پس از مشخص شدن وضعیت کاروان ها، معاینات زائرین به صورت جدی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در سال ۹۸ تعدادی از زائرین، امور معایناتی خود را سپری کردند اما بواسطه شیوع کرونا از اعزام به مراسم حج بازماندند که مشخصا آن رویه تغییر خواهد کرد و یکی از تغییرات نیز این است که اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج ممنوع شده و از لیست اعزام به صورت موقت خارج خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید