نوشیدنی های مفید برای بیماران قلبی

یک کارشناس طب سنتی درباره نوشیدنی هایی که برای بیماران قلبی مفید است، توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سید جواد علوی اظهار داشت: بیشترین علت عدم ابتلای ایرانیان به بیماری "بری بری" خوردن پیاز است و اکثر مردم غذاهای برنجی را با خورش هایی می‌خورند که در آن پیاز وجود دارد.

سلامت نیوز نوشت؛ به گفته وی بیشتر غذاها با کمک پیاز درست می‌شود، در گیلان و مازندران که زیاد برنج می‌خورند, خوردن سیر و پیاز همراه غذا هرگز فراموش نمی‌شوند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: در سیر و پیاز مواد ضدعفونی و کشنده باکتری‌های مضر وجود دارد و میکروب‌های موذی معده و روده‌ها را می‌کشند و این عمل دو خاصیت دارد اول اینکه این میکروب های مضر مقدار زیادی از مواد پروتئینی را می‌خورند و از بین می‌برند و با کشته شدن آنها نیاز بدن به مواد پروتئینی کمتر می‌شود ثانیا با از بین رفتن میکروب‌ها مضر, میکروب‌های مفید که سازندگان ویتامین‌های B هستند, بهتر عمل می‌کنند.

علوی گفت: پیاز در عدم ابتلا به بیماری بری بری و دیابت نقش بزرگی بازی می‌کند و سخت‌ترین بیمار را نجات می‌دهد، ضمنا در برنج ماده‌ای است که ضد ویتامین B است یعنی آن را خراب می‌کند و پیاز ماده‌ای دارد که عمل ضد ویتامین برنج را خنثی می‌کند.

وی اضافه کرد: بیماران قلبی باید از آب زیاد و نمک زیاد حذر کنند. در معالجه امراض قلبی نباید اثر املاح پتاسیم را فراموش کرد و حتی المقدور باید غذایی خورد که دارای املاح پتاسیم باشد.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: دم کرده گل گاوزبان, سنبل الطیب و دمنوش سیب و "به" به جای چای بسیار نافع است. آب میوه، مخصوصا آب سیب و آب انگور برای امراض قلبی مفید است و زیادی آب میوه ضرر ندارد زیرا سبب شست و شوی کلیه و کبد و تصفیه خون می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید