ساده ترین راه برای کنترل فشار خون

محققان می‌گویند دریافت پروتئین از منابع مختلف، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  فشار خون بالا می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سکته مغزی و بیماری‌هایی شود که بر کلیه‌ها و مغز تأثیر می‌گذارد.

بهداشت نیوز نوشت؛ دانشمندان بر این باورند که فشار خون بالا به‌دلیل ترکیبی از عوامل محیطی و سبک زندگی رخ می‌دهد. توصیه‌های فعلی این است که انتخاب‌های سالم غذایی می‌تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

اخیراً، علاقه فزاینده‌ای به نقش پروتئین به عنوان یک عامل جلوگیری‌کننده از فشار خون بالا وجود داشته است.

مطالعه حاضر، توسط محققان در دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژوی چین، ارتباط بین تنوع و کمیت پروتئین در رژیم غذایی و ارتباط آن با فشار خون را بررسی کرد.

نویسندگان مطالعه دریافتند که خوردن پروتئین از منابع مختلف می‌تواند به کاهش خطر فشار خون بالا کمک کند. 

محققان چینی طی یک پروژه مشترک با دانشگاه کارولینای شمالی و با بررسی بیش از ۱۲ هزار شرکت‌کننده، دریافتند که بیش از ۵۰ درصد کسانی که دچار فشار خون بالا بودند، کمترین میزان دریافت پروتئین از منابع مختلف غذایی از جمله غلات کامل و تصفیه‌شده، گوشت قرمز فرآوری‌شده و فرآوری‌نشده، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و حبوبات را داشتند.

محققان تاکید می‌کنند، برای حفظ سلامت قلب خود، باید روی مصرف بیشتر میوه، سبزیجات، ماهی، حبوبات و غلات کامل تمرکز کنید و مصرف غذا‌های سرشار از نمک، شکر و چربی اشباع شده مانند کیک، بیسکویت و شیرینی‌ها را کاهش دهید. سبک زندگی سالم، مانند ورزش منظم، ترک سیگار، و حفظ وزن سالم نیز راه‌های مهمی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

به‌طور‌خاص، وقتی صحبت از پروتئین به‌میان می‌آید، کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که منبع آن باید عمدتاً پروتئین گیاهی (حبوبات و مغزها)، ماهی، و محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی باشد.

اگر گوشت یا مرغ میل دارید، برش‌های بدون چربی را انتخاب کنید و از انواع فرآوری‌شده خودداری کنید. علاوه‌بر‌این، منابع گیاهی پروتئین سرشار از مواد مغذی و سرشار از فیبر هستند. فیبر چیزی است که در واقع یک میکروبیوم سالم و متنوع را تغذیه می‌کند، که به نظر می‌رسد بازیگر اصلی در پیشگیری از بیماری‌های التهابی مزمن مانند فشار خون بالا باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید