با عرق این گیاه انگل و سنگ های خطرناک کیسه صفرا را از بین ببرید

عرق خارخاسک حاصل از تقطیر اجزای گیاه خارخاسک است. خارخاسک که یک گیاه یک‌یاله است و طبیعتی گرم خشک دارد، دارای خواص و فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خارخاسک در طب سنتی کشورهای مختلف ازجمله چین، هندوستان و حتی ایران قدمت بسیار زیادی داشته و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. عرق خارخاسک ار برگ‌ها و گل‌های گیاه خارخاسک تهیه می‌شود. این عرق حاصل از گیاه خارخاسک حاوی تمامی خواص و فواید موجود در گیاه خارخاسک است.

با این اسموتی خوشمزه یبوست را برای همیشه درمان کنید!

مصرف این مواد غذایی پیش از سفر ممنوع!

چربی سوزی فوری در بدن با مصرف این گیاه

ضخیم کردن مو و درمان شوره سر با مصرف این روغن

در ادامه به بررسی عرق خارخاسک می‌پردازیم. به بررسی مواردی از جمله خواص عرق خارخاسک، عرق خارخاسک برای عفونت ادرار عرق خارخاسک برای جوش، عرق خارخاسک برای رفع اگزما عرق خارخاسک برای سنگ صفرا، عرق خارخاسک برای کلیه عرق خارخاسک برای درمان دیابت، عرق خارخاسک برای درمان فشار خون، عرق خارخاسک برای کاهش علائم یائسگی عرق خارخاسک به عنوان انرژی‌زا طبیعی، عرق خارخاسک برای سلامت قلب، عرق خارخاسک برای درمان سرطان، عرق خارخاسک به عنوان ضد درد، خواص عرق خارخاسک برای دیسک کمر، عرق خارخاسک و تستوسترون، عرق خارخاسک برای پروستات، عرق خارخاسک برای افزایش قوای جنسی، مصلح عرق خارخاسک، طریقه مصرف عرق خارخاسک و مضرات عرق خارخاسک می‌پردازیم.

خواص عرق خارخاسک

عرق خارخاسک دارای تمام خواص و فواید موجود در گیاه خارخاسک است. گیاه خارخاسک دارای بوی تند و زننده است و مصرف عرق خارخاسک این مشکل را رفع می‌کند. عرق خارخاسک دارای ترکیبات ارزشمندی از جمله فلاونوئیدها، ساپونین‌ها، گلیکوزیدها، آلکالوئیدها و لیگنینامیدها است. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق خارخاسک می‌پردازیم.

 

عرق خارخاسک برای عفونت ادرار

عرق خارخاسک دارای خاصیت ادرار آوری است و موجب افزایش دفعات ادرار شده و همجنین خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد. عرق خارخاسک با داشتن این خواص موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مجاری ادراری و عفونت ادراری می‌شود.

    پاکسازی کبد چرب و درمان نفخ معده با این نوشیدنی اصیل ایرانی

معجزه مصرف این بادام برای افراد دیابتی

برای درمان حساسیت فصلی چه کنیم؟

کنترل فشار خون و پوکی استخوان با این غذای خوشمزه

تضمین سلامت چشم با مصرف این صبحانه

این 12 عادت غذایی اشتباه شکم را بزرگ می کند

عرق خارخاسک برای جوش

عرق خارخاسک یک نرم‌کننده طبیعی و گیاهی برای پوست است. عرق خارخاسک با خواص خود و داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی می‌تواند موجب درمان و پیشگیری از جوش، آکنه، سوزش و التهابات پوستی است.

 

عرق خارخاسک برای رفع اگزما

مصرف هرق خارخاسک می‌تواند از ابتلا به اگزما در کودکان و بزرگسالان جلوگیری کند.

 

عرق خارخاسک برای سنگ صفرا

عرق خارخاسک سرشار از مواد مغذی و معدنی بسیار مفیدی برای بدن است. عرق خارخاسک دارای خاصیت ضد انگل بوده و با داشتن این خاصیت می‌تواند برای درمان سنگ صفرا یک گزینه درمانی مناسب باشد.

 

عرق خارخاسک برای کلیه

عرق خارخاسک دارای خواص و فوایدی برای حفظ سلامت کلیه‌ها است. عرق خاخاسک دارای خاصیت ادرارآوری است و با افزایش دفعات ادرار موجب سلامت کلیه‌ها می‌شود. علاوه بر این عرق خارخاسک خواص ضد عفونی کنندگی نیز دارد. این دو خاصیت عرق خارخاسک موجب سلامت سنگ کلیه می‌شود. از جمله دارو‌های تجویزی برای درمان سنگ کلیه قطره سنکل است که یکی از ترکیبات موجود در قطره سنکل خارخاسک است.

 

عرق خارخاسک برای درمان دیابت

عرق خارخاسک دارای خواص مفید و موثری در کاهش قند خون است. از جمله دارو‌هایی که متخصصان طب سنتی برای درمان دیابت و کاهش قند خون بالا تجویز می‌کنند عرق خارخاسک است.

 

عرق خارخاسک برای درمان فشار خون

یکی دیگر از خواص مصرف عرق خارخاسک کمک به کاهش فشار خون است. عرق خارخاسک موجب کاهش تری گلیسرید و کلسترول شده و این موضوع موجب کاهش فشار خون در فرد می‌شود.

 

عرق خارخاسک برای کاهش علائم یائسگی

مصرف عرق خارخاسک در دوران یائسگی موجب ترشح هورمون LH می‌شود. ترشح هورمون LH در بانوان موجب کاهش عوارض و علائم ناراحت کننده یائسگی از جمله عرق شبانه و گرگرفتگی می‌شود.

 

عرق خارخاسک به عنوان انرژی‌زا طبیعی

استفاده از عرق خارخاسک موجب افزایش انرژی و فعالیت در فرد مصرف کننده می‌شود. مصرف عرق خارخاسک موجب افزایش استقامت، قدرت، سلامت عظلات و حتی بهبود متابولیسم در بدن می‌شود. ورزشکاران و به ویژه بدنسازان می‌توانند از عرق خارخاسک در مکمل‌های غذایی خود و پیش از تمرین برای افزایش انرژی خود استفاده کنند.

 

عرق خارخاسک برای سلامت قلب

عرق خارخاسک دارای فواید و خواص فراوانی برای حفظ سلامت قلب است. بنابراین مصرف عرق خارخاسک موجب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

عرق خارخاسک برای درمان سرطان

مصرف عرق خارخاسک می‌تواند از گسترش و سنتز سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و موجب مرگ سلول‌های سرطانی شود. عرق خارخاسک یک گزینه درمانی طبیعی و موثر برای درمان سرطان است.

 

عرق خارخاسک به عنوان ضد درد

یک درمان طبیعی و گیاهی برای درمان درد‌های عمومی بدن مصرف عرق خارخاسک است. درمان درد‌های بدن ازجمله درد کمر با مصرف عرق خارخاسک و بهره‌مندی از خاصیت ضد درد آن ممکن است.

 

خواص عرق خارخاسک برای دیسک کمر

یکی دیگر از خواص عرق خارخاسک تاثیر این عرقرگیاهی در کاهش درد و درمان دیسک کمر است. این عرق گیاهی با خواص خود می‌تواند برای بهبود دیسک کمر موثر و مفید باشد.

 

عرق خارخاسک و تستوسترون

عرق خارخاسک خواص و فواید بسیار فرلوانی دارد. یکی از خواص این عرق گیاهی رفع مشکلات نعوظ در مردان و کاهش سطح تستوسترون و عوارض ناشی از آن می‌شود.

 

عرق خارخاسک برای پروستات

عرق خارخاسک می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب برای رفع مشکلات پروستات از جمله تورم پروستات باشد. از علل بزرگ شدن پرستات می‌توان به فعالیت ماده آندروژنی ۵- آلفا دی هیدروتستوسترون اشاره کرد. عرق خارخاسک خاصیت مهارکنندگی آنزیم ۵- آلفا ردوکتاز را دارد که عامل اصلی تبدیل تستسترون به شمار می‌آید.

 

عرق خارخاسک برای افزایش قوای جنسی

عرق خارخاسک می‌تواند موجب درمان مشکلات نعوظ در آقایان شود. عرق خارخاسک می‌تواند موجب افزایش اسپرم و بهبود کیفیت اسپرم‌ها در آقایان شود. مصرف عرق خارخاسک می‌تواند موجب تقویت میل جنسی در آقایان و خانم‌ها شود. از جمله عوامل ناباروری در خانم‌ها سندروم تخمدان پلی کیستیک است که عرق خارخاسک می‌تواند موجب درمان آن شود.

مصلح عرق خارخاسک

متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق خارخاسک دارای طبعی گرم و خشک است. مصلح عرق خارخاسک روغن کنجد و بادام شیرین است.

 

طریقه مصرف عرق خارخاسک

میزان مصرف از عرق خارخاسک روزانه دو فنجان همراه آب است. بهتر است که عرق خارخاسک پیش از غذا میل شود. 

 

مضرات عرق خارخاسک

عرق خارخاسک در کنار داشتن خواص و فواید بی نظیری که دارد ممکن است مضرات و عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. یکی از مضرات عرق خارخاسک این است که می‌تواند در خانم‌های باردار موجب سقط جنین شود و به همین دلیل  مصرف این عرق گیاهی برای زنان باردار ممنوع است. همچنین زیاده‌روی در مصرف عرق خارخاسک ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند. مصرف عرق خارخاسک باید دو هفته پیش از عمل جراحی قطع شود زیرا این عرق گیاهی بر روی فشار خون و قند خون تاثیر دارد. همچنین مادران شیرده نیز باید از مصرف عرق خارخاسک پرهیز کنند.

دیدگاه تان را بنویسید