خواص جالب این میوه؛ از درمان یبوست تا شوینده لباس!

از پالپ میوه بیل بری برای شستن لباس و به عنوان یک چسب در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،میوه بیل بری beal فواید دارویی این میوه بیشتر از ارزش خوراکی آن اهمین دارد ، این میوه عضو جالب خانواده Rutaceae است ، این میوه همچنین به نام بنگال، ساندویچ هندی، سیب طلایی، میوه مقدس، سیب سنگ، bel، bela، sirphal، maredoo و دیگر نامهای شناخته می شود

مجله خواندنی ها نوشت؛ فواید دارویی این میوه بیشتر از ارزش خوراکی آن اهمین دارد ، این میوه عضو جالب خانواده Rutaceae است ، این میوه همچنین به نام بنگال، ساندویچ هندی، سیب طلایی، میوه مقدس، سیب سنگ،  bel، bela، sirphal، maredoo و دیگر نامهای شناخته می شود. در هند؛ matum و mapin در تایلند؛ phneou یا pnoi در کامبوج؛ bau nau در ویتنام؛ bilak، یا maja pahit در مالایا؛ modjo در جاوا؛ اورانگ دو مالبر فرانسه مارمالوز در پرتغالی گاهی اوقات آن را فیل سیب نامیده می شود.

همه چیز درباره میوه بیل بری

درخت میوه بیل رشد آهسته ای دارد.در اندازه متوسط، 40 یا 50 فوت (12و 15 متر) بلندی داشته با  تنه ضخیم، نرم و دارای پوسته ای نازک .یک سیب شفاف، شبیه صمغ عربی، از شاخه های زخمی  رد می شود و در رشته های طولانی آویزان می شود و به تدریج جامد می شود. مزه این میوه شیرین است طعم اول آن ممکن است کمی گلو را تحریک کند این میوه دارای برگ های متناوب، به صورت جداگانه یا در 2 یا 3برگ و ، شامل 3 تا 5 برگ بیضی شکل، است که 1 1/2 تا 4 در (4-10 سانتی متر) بلندی دارد،.

شاخ و برگ جدید این درخت براق و صورتی است. برگ های بالغ وقتی که تیره تر می شوند یک بوی ناخوشایند را منتشر می کنند. گل های شگفت انگیز، در خوشه های 4 تا 7 تایی دارای 4 گلبرگ مجنون، گلبرگ گوشتی، که از بیرون سبز رنگ بوده و از درون زرد و 50 عدد پرتقال زرد مایل به سبز است. میوه، گرد، یا بیضی یا مستطیلی، در قطر 2 تا 8 حدود(5-20 سانتی متر) است ، زمانی که ناررس است رنگ آن به رنگ خاکستری تا سبز بوده تا زمانی که میوه به طور کامل رسیده شود ، زرد رنگ می شود.

مناطق کشت بیل بری

این درخت در جنگل های خشک در  تپه ها و دشت های مرکزی و جنوبی هند و برمه، پاکستان و بنگلادش،  و همچنین در جنگل های  هندوچین ، رشد می کند.. این میوه در سراسر  هند ، عمدتا در باغهای معبد، به عنوان یک درخت مقدس کشت شده است. همچنین در  سیلان و شمال مالایا ، مناطق خشک تر از جاوه و به میزان محدود در شمال  لوزون  در جزایر  فیلیپین  تولید می شود در برخی از باغ های  مصر و در سورینام و ترینیداد  نیز رشد می کند.

شرایط آب و هوایی کشت میوه beal

درخت میوه بیل یک گونه نیمه گرمسیری است. که تا ارتفاع 4000 فوت (1200 متر) رشد می کند، در صورتی که دما در تابستان به 120 درجه فارنهایت (48.89 درجه سانتیگراد) برسد و در زمستان به 20 درجه فارنهایت (-6.67 درجه سانتیگراد) برسد البته در فصل طولانی خشک نیز این درخت تقریبا قدرت باروری خود را از دست می دهد.

خاک

این میوه به خوبی در خاک قلیایی یا سنگی رشد می کند در خاک هایی که PH آن ها از 5 تا 8 است رشد می کند.

آفات و بیماری ها

این درخت زیاد تحت تاثیر آفات قرار نمی گیرد فقط باید در نگهداری آن دقت کرد زیرا ممکن است تحت تاثیر نوعی قارچ قرار بگیرند.

 

Nutrients

Amount

Carbohydrate

31.8 gm

Fat

0.3 g

Proteins

1.8 gm

Vitamins

 

Vitamin A

55 mg

Vitamin B

Rich in Vitamin B1 and B2

Vitamin C

60 mg

Thiamine

0.13 mg

Riboflavin

1.19 mg

Niacin

1.1 mg

Carotene

55 mg

Minerals

 

Calcium

85 mg

Potassium

600 mg

Fiber

2.9 gm

Water

61.5 g

Energy

137 k.cal

از مخلوط میوه بیل با شکر و یا عسل می توانید یک نوشیدنی خارق العاده بسازید از این میوه می توانید در صبحانه استفاده کنیدو یا یک مارمالاد خوشمزه تهیه کنید و یا می توانید مربای خوش عطری درست کنید. برگ و شاخه های جوان به عنوان سبزیجات در تایلند خورده می شود و برای غذا در اندونزی غذا می خورند. آنها گفته اند که اشتها را کاهش می دهند. تزریق گل یک نوشیدنی خنک کننده است.

درمان دارویی

  • این میوه برای درمان رفلاکس معده موثر است
  • این میوه در درمان اسهال استفاده می شود
  • در درمان مشکلات پوستی استفاده می شود
  • تنگی نفس را کاهش می دهد
  • موجب خواب الودگی می شود
  • تسکین اعصاب است
  • عصاره میوه نیشکر با رازیانه و زنجبیل در درمان هموروئید از این میوه استفاده می شود
  • در درمان بیماری آسم و برونشیت موثر است
  • در درمان زردی و مشکلات کبدی موثر است
  • برگ های این گیاه اشتها را کاهش می دهد و برای کسانی که می خواهند لاغر شوند مناسب است.
  • مخلوط این میوه با عسل به کمر درد و تب کمک می کند
  • مخلوط بیل با فلفل سیاه به یبوست کمک می کند
  • عصاره گل به عنوان لوسیون چشم استفاده می شود و یک ضدعفونی کننده مهم است
  • ریشه این گیاه خواص آنتی بیوتیکی دارد
  • ریشه بیل برای درمان تپش موثر است
  • برای جلوگیری از استفراغ و سو هاضمه موثر است
  • ریشه و برگ در درمان زگیل استفاده می شود.

 مصارف دیگر

میوه: پالپ میوه دارای مواد شوینده است و برای شستن لباس استفاده شده است.  Quisumbing  می گوید که میوه بیل برای از بین بردن ذرات در سرکه استفاده می شود.. این میوه معمولا به عنوان یک چسب خانگی استفاده می شود و به عنوان یک چسب در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات به عنوان جایگزین صابون به کار می رود.

این مخلوط با گچ آهک برای چاه های آب و در هنگام ساخت دیوارها به سیمان اضافه می شود. هنرمندان آن را به آبرنگ خود اضافه می کنند و ممکن است به عنوان یک پوشش محافظ روی نقاشی ها استفاده شود.پوست خرد نشده میوه در برنزه سازی استفاده می شود و همچنین یک رنگ زرد برای پارچه های ابریشمی تولید می کند.

چوب: چوب هنگامی که تازه برش داده شده است، بسیار آروماتیک است. چوب این درخت سخت است ، اما دوام ندارد برای چرخها و ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است، هرچند که در طول درمان، تمایل و پیچیدگی دارد. این بهترین استفاده برای حکاکی، ماشین آلات کوچک مقیاس، ابزار و دستگیره  چاقو، پاستل و کمربند، گرفتن لهستانی  خوب است.روغن تلخ این میوه استخراج شده از دانه ها در دوزهای 1.5 گرم به عنوان یک خالص است. این شامل 15.6٪ اسید پالمتیک، 8.3٪ اسید استئاریک، 28.7٪ لینولئیک و 7.6٪ اسید لینولینیک است. بذر دانه حاوی 70٪ پروتئین است.

دیدگاه تان را بنویسید