هر وعده هات‌داگ چقدر از عمر انسان کم می کند؟

خوردن برخی غذا‌ها می‌تواند دقایقی از طول عمر بکاهد و این برای کسانی که هات‌داگ را دوست دارند، خبر بدی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  مطالعه‌ای در دانشگاه میشیگان بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ غذا را از نظر میزان تاثیر آن‌ها بر سلامت افراد ارزیابی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بر اساس نتایج این مطالعه، خوردن یک وعده آجیل و یک ساندویچ کره بادام‌زمینی، بیش از نیم ساعت به فرد زندگی بیشتر می‌بخشد. هر وعده ماهی قزل‌آلای پخته نیز می‌تواند به ما ۱۶ دقیقه زندگی بیشتر بدهد.

محققان دریافته اند که به‌ عنوان مثال، دریافت ۱۰ درصد از کالری روزانه از طریق آجیل، میوه و سبزیجات به جای گوشت فرآوری‌شده، ۴۸ دقیقه زندگی همراه با سلامت بیشتر به فرد می‌بخشد.

به‌گفته محققان، این تغییر جزئی، رد پای کربن در رژیم غذایی روزانه را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

در عوض غذا‌هایی مانند نوشابه، پیتزا، بیکن و چیزبرگر، از جمله غذا‌هایی هستند که محققان دریافته اند باعث از‌ دست‌رفتن دقایق عمر می‌شوند.

به عنوان مثال، مصرف هر عدد هات‌داگ به دلیل سدیم و اسید‌های چرب ترانس داخل این ماده غذایی، ۳۶ دقیقه از طول عمر سالم می‌کاهد.

به ازای هر گرم گوشت فرآوری‌شده‌ای که یک فرد می‌خورد، ۰.۴۵ دقیقه از عمرش از دست می‌رود.

این در حالی است که مصرف هر یک وعده از انواع سودا و نوشابه‌های گازدار نیز ۱۲ دقیقه از طول عمر را کاهش می‌دهد. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهند که تغییرات کوچک هدفمند در رژیم غذایی، مزایای بهداشتی چشمگیری را برای سلامت و افزایش طول عمر به‌ همراه خواهد داشت.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Food Claims منتشر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید