خداحافظی با پشه‌های مزاحم با مصرف این روغن!

اگر میخواهید از شر پشه‌ها خلاص شوید از روغن نعناع استفاده کنید به این صورت که قبل ازخارج شدن از منزل و یا هنگام خواب بدن خود را با روغن نعناع ماساژ دهید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ممکن است تا به حال چیزی راجع به روغن نعناع و خواص آن نشنیده باشید. اما حتما برای یک بار هم که شده دمنوش و یا عرق نعناع خورده اید، چون باعث هضم سریع غذا و بهبود سیستم گوارشی می‌شود. در این گزارش با خواص بی شمار روغن نعناع آشنا می شوید؛

تسکین درد

صدآنلاین نوشت؛ انسانس و روغن نعناع بهترین گزینه برای کاهش درد است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به درد‌هایی که با روغن نعناع تسکین می‌یابند و اینکه چگونه از روغن نعناع برای این منظور استفاده کنیم؟

 درد‌های عضلانی

اگر از مشکل " فیبرومیالژیا" درد کمر و یا سفت شدن ماهیچه‌ها رنج می‌برید مقداری روغن نعناع را به آرامی روی قسمتی که در درد می‌کند بمالید و ماساژ دهید.

 درد‌های مفصلی

روغن نعناع درد‌های آرتریت و بورسیت را کاهش می‌دهد.

سردرد

میگرن و سردرد‌های شدید بسیار آزار دهنده هستند و می‌توانند فرد را به طور کای ناتوان کنند. با ماساژ وغن نعناع روی پیشانی و اطراف آن می‌توانید درد را کم کنید.

رفع بوی بد دهان (هالیتوزیس)

دهان بسیاری از افراد بوی ناخوشایندی دارد و هر کاری که از دستشان بر می‌آمده برای رفع آن انجام داده اند، اما نتیجه نگرفته اند. روغن نعناع یک گزین‌ی طبیعی برای رفع بوی بد دهان است.

- با روغن نعناع خمیر دندان بسلزید و از ان استفاده کنید.

- قطره‌ای روغن نعناع را زیر زبان خود بریزید و یک لیوان آب بنوشید.

- از آن به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کنید.

خواص روغن نعناع برای پوست

اگر از التهابات پوستی رنج می‌برید و از آن دست افرادی هستید که بدنتان زیاد جوش می‌زند از روغن نعناع برای درمان استفاده کنید:

رفع التهاب: روغن نعناع را به آرامی روی پوست خود بمالید تا زمانی که جذب شود، این کار باعث کاهش التهابات و قرمزی پوست می‌شود.

از بین بردن جوش ها: روغن نعناع خواص ضد میکروبی دارد و پوست را خنک و از خارش آن جلوگیری می‌کند. قسمتی از بدن را که آکنه دارد با روغن نعناع ماساژ دهید. این روغن همچنین خاصیت مرطوب کنندگی و آب رسانی دارد.

نعنا یار همیشگی معده

احتمالا زمانی که معده درد یا دل درد داشته اید از دمنوش نعناع برای درمان استفاده کرده اید. آیا می‌دانید روغن نعناع نیز همین خاصیت را دارد؟ شما می‌توانید یک قطره از روغن نعناع به آب یا چای خود اضافه کنید تا معده درد نگیرید، نفخ نکنید و هضم غذا در روده هایتان آسان و بهتر انجام شود.

خداحافظی از پشه‌های مزاحم

بعضی از افراد ناخودآگاه پشه را به خودجذب می‌کنند، به خصوص در فصل تابستان و در مناطق گرمسیری. اگر میخواهید از شر پشه‌ها خلاص شوید از روغن نعناع استفاده کنید به این صورت که قبل ازخارج شدن از منزل و یا هنگام خواب بدن خود را با روغن نعناع ماساژ دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید