بهترین زمان تزریق واکسن کرونا در دوره بارداری

محققان دریافتند میزان آنتی بادی ها در هنگام زایمان زمانی که دوره اولیه واکسیناسیون در سه ماهه سوم انجام شده باشد، بیشتر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ساینس دیلی، با این حال، محققان دانشکده پزشکی ویل کورنل نیویورک همچنین دریافتند که اگر واکسیناسیون در اوایل بارداری یا حتی چند هفته قبل از بارداری انجام شده باشد میزان آنتی بادی در هنگام زایمان هنوز بالا است و احتمالاً همچنان محافظت کننده است، و تزریق دوز تقویت کننده در اواخر بارداری می‌تواند سطح آنتی بادی را بسیار بالاتر ببرد.

مهر نوشت؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده واکسیناسیون کووید ۱۹ را برای زنان باردار توصیه می‌کند. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که کووید ۱۹ در زنان باردار شدیدتر است و خطر تولد زودرس، مرده‌زایی و سایر پیامدهای نامطلوب را برای نوزادانشان افزایش می‌دهد.

واکسیناسیون کووید ۱۹ از زنان باردار در برابر نوع شدید این بیماری محافظت می‌کند و آنتی بادی‌هایی را ایجاد می‌کند که از جفت عبور کرده تا پس از زایمان در خون نوزادشان گردش کنند. مطالعات انجام شده روی واکسن‌های رایج تاکنون هیچ افزایشی از عوارض جانبی نامطلوب را برای مادران یا نوزادانشان پیدا نکرده است.

محققان این مطالعه جدید را برای بررسی بهترین زمان واکسیناسیون کووید ۱۹ در دوران بارداری انجام دادند. در این تجزیه و تحلیل ۱۳۵۹ زن باردار تحت پوشش بودند که در طی یا حداکثر ۶ هفته قبل از بارداری واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ را انجام داده بودند و پس از گذشت ۳۴ هفته یا بیشتر از بارداری در بیمارستان زایمان کردند.

آن‌ها دریافتند که آنتی‌بادی‌ها عموماً در هنگام زایمان، در خون مادر و بند ناف، در میان تمام زنان کاملاً واکسینه‌شده، بدون توجه به زمان اولین دوز واکسن‌شان، قابل تشخیص است. در میان زنان بدون سابقه ابتلاء به کووید ۱۹ که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، سطح آنتی‌بادی‌ها در هنگام زایمان پس از واکسیناسیون قبل از بارداری یا سه ماهه اول کمترین میزان و پس از واکسیناسیون سه ماهه سوم بالاترین میزان بوده است.

محققان تاکید می‌کنند زنان باردار نباید واکسیناسیون کووید ۱۹ را تا اواخر بارداری به تأخیر بیندازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید