اومیکرون می تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اومیکرون، نفوذ پذیری بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد و می‌تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، معصومه گشتایی افزود: اگر فردی به سویه اومیکرون مبتلا شود صددرصد همه اعضای خانواده او هم به اومیکرون مبتلا خواهند شد، چون سرایت این سویه سه برابر سویه‌های قبلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛‌ وی ادامه داد: برای همه گیر نشدن این سویه در کشور باید شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش در کشور رعایت شود شاید میزان مرگ و میر این سویه با جهش‌های قبلی فرقی نکند، اما به علت سرایت بالایی که دارد می‌تواند باعث مرگ و میر شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مدت زمان ابتلای فرد به دلتا بیش از اومیکرون بود به همین علت سویه جدید در سرایت تصاعدی می‌تواند جمعیت بیشتری را گرفتار و روانه بیمارستان و بستری شدن کند.

وی با بیان اینکه این تصور که افراد فکر می‌کنند اومیکرون سویه خفیفی است غلط است، ادامه داد: به علت سرایت بالاتری که دارد و افراد بیشتری مبتلا می‌شوند به همان نسبت میزان مرگ و میر هم بالا می‌رود و در صورت رعایت نکردن می‌تواند ما را وارد موج بعدی کرونا کند.

خانم گشتایی گفت: مدت زمان ۲ برابر شدن بیماران در این جهش جدید، ۲ تا ۳ روز است و دوره ۲ برابر شدن افراد بیمار می‌تواند ما را با مشکل بستری بیماران هم مواجه کند.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تزریق دوز سوم واکسن برای مقابله با اومیکرون حیاتی است، چون ۷۰ درصد افراد مبتلا در کشورهای دیگر کسانی هستند که واکسن نزدند.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کنیم، تجمعات و دورهمی‌ها را کم کنیم، ماسک بزنیم و همه کمک کنیم همه گیری اومیکرون در کشور شکل نگیرد.

گشتایی گفت: این ویروس افراد جوان و نوجوان را به شدت درگیر می‌کند و در کشورهای دیگر هم این موضوع دیده شده به همین علت تمام جوانان ۱۸ سال به بالا باید برای تزریق دوز سوم واکسن خود مراجعه کنند و خانواده‌ها هم اگر کوچک‌ترین علائمی در فرزندان خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید