یک دهم جمعیت بزرگسال جهان دیابت دارند

طبق گزارش جدید فدراسیون بین المللی دیابت، در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در سراسر جهان یک نفر مبتلا به دیابت است و انتظار می رود این تعداد در دهه های آینده افزایش یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از وب مد، این افزایش در دیابت نوع ۱ در بزرگسالی و در جوانان مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر بوده است.

مهر نوشت؛‌ دکتر «دیانا ماگلیانو»، در این باره می‌گوید: «نیمی از افرادی که دیابت دارند، یا حدود ۲۴۰ میلیون بزرگسال، بیماری شأن تشخیص داده نشده و ۳۱۹ میلیون دیگر به نوعی پیش دیابت مبتلا هستند. بیش از ۷۵ درصد از کل بزرگسالان مبتلا به دیابت اکنون در کشورهای کم درآمد و متوسط زندگی می‌کنند. حدود ۶.۷ میلیون مرگ در سال ۲۰۲۱ می‌تواند با دیابت مرتبط باشد.»

به گفته وی، افراد مبتلا به پیش دیابت، کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ و دیابت دوران بارداری بیشتر هستند.

ماگلیانو، رئیس دیابت و سلامت جمعیت در مؤسسه قلب و دیابت بیکر در استرالیا، می‌گوید: «نیاز شدیدی به راهکارها و سیاست‌های مداخله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان به دیابت در سراسر جهان وجود دارد.»

به گفته محققان، یک سوم از ۶.۷ میلیون مرگ و میر ناشی از دیابت در سال ۲۰۲۱ مربوط به افراد کمتر از ۶۰ سال بوده است. این نشان می‌دهد که نیاز بیشتری به برنامه‌های پیشگیری از دیابت در سراسر جهان وجود دارد.

طبق این گزارش، کشورهایی که با بیشترین نرخ ابتلاء به دیابت نوع ۱ در بزرگسالان بالای ۲۰ سال روبرو هستند، کشور اریتره در آفریقا و پس از آن سوئد، ایرلند و فنلاند بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید