چه عواملی باعث ابتلا به پوکی استخوان می شود؟

یک لیزر تراپیست با اشاره به عوارض پوکی استخوان، گفت: پوکی استخوان در زنان شایع تر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آریستا شجاع الدین مدیر مرکز پیشگیری و ارتقا سلامت پویا با عنوان این مطلب که بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن در دو جنس به یک میزان نیستند، اظهار داشت: طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت حملات قلبی منجر به مرگ در جمعیت زنان در آمریکا یکی از چهار مورد مرگ را شامل می‌شود.

مهر نوشت؛ وی افزود: بارداری، یائسگی، سرطان پستان، سرطان دهانه رحم و تخمدان مختص زنان است. شیوع بیماری‌های اتوایمیون، افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر از مردان است.

شجاع الدین با عنوان این مطلب که تکنولوژی نقش مؤثری در حفظ سلامت بانوان دارد، گفت: غربالگری سرطان‌های زنان، در عرصه حفظ سلامتی بانوان نقش به سزایی دارد. تشخیص به موقع و مداخلات مؤثر در سرطان‌های پستان، دهانه رحم و تخمدان موجب پیش آگهی بهتر در این سرطان‌ها شده است.

وی ادامه داد: سلامت بارداری از موارد مهم در زندگی یک خانم است. مدیریت بیماری‌های دیابت، آسم و افسردگی موجب عدم آسیب به مادر و نوزاد می‌شود.

شجاع الدین گفت: با درمان به موقع عفونت‌های خفیف دستگاه تناسلی بانوان، شانس نازایی و مشکلات کلیوی در بانوان کمتر می‌شود.

وی افزود: در اغلب بیماری‌های اتوایمیون شکایات درد، تب خفیف و سرگیجه وجود دارد. با تشخیص به موقع و درمان‌های مؤثر شانس عوارض ناشی از این بیماری‌ها در زنان کمتر می‌شود.

شجاع الدین با عنوان این مطلب که پوکی استخوان در خانم‌ها شایع‌تر است، گفت: پوکی استخوان شانس شکستگی استخوان را بالا می‌برد. عواملی مانند: سن، ژنتیک، سیگار کشیدن، مصرف برخی از داروها، توده بدنی کم، نداشتن فعالیت ورزشی، شانس پوکی استخوان را در بانوان بالاتر می‌برد.

وی افزود: اندازه گیری تراکم استخوان و درمان‌های مراقبتی و داشتن سبک زندگی سالم و مصرف داروهای مؤثر با نظر متخصصین سلامت موجب عدم پیشرفت پوکی استخوان در بانوان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید