مصرف این دارو را برای درمان کرونا متوقف کنید

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می‌دهد که مصرف داروی مختص اسب و گاو برای پیشگیری یا درمان کووید ۱۹ خطرناک است و می‌تواند کُشنده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هلث دی نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده که مصرف داروی مختص اسب و گاو با نام "ایورمکتین" برای جلوگیری یا بهبود ویروس کرونا خطرناک بوده و باعث مرگ فرد خواهد شد.

همچنین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده با دریافت گزارش‌های گوناگون به این نتیجه دست یافته که برخی افراد با مصرف داروی مختص اسب و گاو در بیمارستان بستری شده اند. "ایورمکتین" داروی ضد ویروس نیست، اما برای درمان و پیشگیری از انگل در حیوانات استفاده می‌شود و طبق تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده این دارو به هیچ عنوان تاثیری در بهبودی یا جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داد: «ممکن است شنیده باشید که مصرف ایورمکتین با دوز‌های بالا خوب است. اما کاملاً در اشتباهید.»

قرص‌های ایورمکتین تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده که افراد مبتلا به شرایط خاص ناشی از کرم‌های انگلی را درمان می‌کند و همچنین فرمول‌های موضعی مورد استفاده برای شپش سر و بیماری‌های پوستی با داروی مورد استفاده در حیوانات متفاوت است.

مطبق توضیح سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرص‌های ایورمکتین و فرمول‌های موضعی "دوز‌های بسیار خاصی" برای انسان دارند که به طور قابل توجهی کمتر از دوز‌هایی است که برای حیوانات در نظر گرفته شده است.

سازمان غذا و دارو افزود: «این دارو‌های حیوانی برای حیوانات بزرگی مانند اسب و گاو استفاده می‌شوند که وزن آن‌ها بسیار بیشتر از یک انسان است. مصرف چنین دوز‌های بالایی می‌تواند برای انسان بسیار سمی باشد.»

گفتنی است که مصرف بیش از حد ایورمکتین عوارضی مانند: حالت تهوع، استفراغ، اسهال، فشار خون پایین، واکنش‌های آلرژیک، سرگیجه، مشکل در حفظ تعادل، تشنج، کما و حتی مرگ را به دنبال دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید