خطراتی که لیوان‌های پلاستیکی برای سلامت بدن دارند

متخصصان معتقدند مواد موجود در ظروف پلاستیکی خطرات بالقوه‌ای برای سلامت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از وب سایت "It Zys"، در فصل تابستان، تقاضا برای نوشیدنی‌های سرد برای غلبه بر گرمای زیاد افزایش می‌یابد و این نوشیدنی‌ها معمولاً در لیوان‌های پلاستیکی سبک که حمل و نگهداری آن‌ها آسان است سرو می‌شوند.

اما به گفته متخصصان بهداشت، عوارض شماره یک لیوان‌های پلاستیکی بر بدن انسان به طور خلاصه این است که می‌تواند انسان را به بیماری آلوده کند. این خطر به دو صورت رخ می‌دهد؛ راه اول ناشی از جذب مقادیر کمی پلاستیک است.

ایمی نیول متخصص بیماری‌های زیست محیطی می‌گوید: مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Chemosphere منتشر شد، اندازه متوسط ​​پلاستیک قابل جذب از طریق یک لیوان پلاستیکی یکبار مصرف را اندازه گیری کرد و این مقدار ۳ میلی گرم در هر فنجان بود.

مصرف میکروپلاستیک‌ها بر سیستم ایمنی بدن انسان تأثیر می‌گذارد

نلا کارسون متخصص تغذیه می‌گوید: لیوان‌های پلاستیکی به ویژه برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. در دنیایی که دچار بیماری همه‌گیر شده، خوب است که همه ما از هر چیزی که می‌تواند به سیستم ایمنی بدن ما آسیب برساند، اجتناب کنیم.

لیزا ریچاردز متخصص تغذیه نیز در مورد دومین مشکلی که لیوان‌های پلاستیکی برای سلامت ما به بار می‌آورد، گفت: از آنجایی که این لیوان‌ها معمولاً در مجالس بزرگ استفاده می‌شوند و معمولاً در این اماکن لیوان خود را با لیوان‌های دیگران اشتباه می‌گیرید، احتمالاً در پایان روز بدن شما میکروب‌هایی را دریافت کرده است. 

او ادامه داد: لبه‌های این لیوان‌ها اغلب قسمت کوچکی در زیر خود دارند که میکروب و بزاق در آن جمع می‌شود. اگر از این لیوان در طول روز یا چند روز استفاده کنید، این می‌تواند تجمع یافته و منجر به رشد باکتری‌ها شود که شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید