تاثیر داروهای فشارخون در بهبود مبتلایان به سرطان روده

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد داروهای رایج فشار خون ممکن است مدت زمان زنده ماندن را برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بهبود بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ویرجینیا بعد از بررسی حدود ۱۴ هزار بیمار دریافتند مهارکننده‌های ACE، مسدودکننده‌های بتا و مدّرهای تیازیدی همگی با کاهش مرگ و میر در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ همراه هستند.

مهر نوشت؛ آنها همچنین دریافتند بیمارانی که به طور مداوم داروهای فشار خون خود را مصرف می‌کردند، کمتر در معرض مرگ ناشی از سرطان قرار داشتند.

محققان تأکید می‌کنند که تحقیقات بیشتری برای تأیید ارتباط بین داروهای فشارخون و نتایج بهتر مورد نیاز است. اما آنها می‌گویند که امیدوارند این داروها راهی جدید و کم هزینه برای بهبود مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ ارائه دهند.

دکتر «راجش بالکریشنان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «راه حل های مقرون به صرفه برای طولانی شدن مدت زنده ماندن بیماران مسن مبتلا به سرطان ممکن است در داروهای متداول باشد. با این حال، ما نیاز به تأیید بیشتر این یافته‌ها از طریق آزمایشات بالینی داریم.»

فشار خون بالا در بین بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ شایع است، اما تحقیقات کمی در مورد تأثیر بالقوه داروهای فشار خون بر این بیماران انجام شده است.

به گفته محققان، «پایبندی بیماران به رژیم فشار خون مهم به نظر می‌رسد. نتایج ما ارتباط بین افزایش پایبندی به داروهای فشار خون و کاهش مرگ و میر در بیمارانی را که پس از تشخیص سرطان شأن شروع به مصرف این داروها کردند را نشان می‌دهد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید