افسردگی در مبتلایان به کرونا

نتایج یک بررسی نشان می دهد نیمی از مبتلایان کووید-۱۹ تا ماه ها بعد از بهبود پیدا کردن از علائم جسمی این بیماری، دچار علائم افسردگی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نتایج این بررسی حاکی از آن است که در بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ تا چهار ماه پس از ابتلا، علائم اختلال افسردگی وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهد افرادی که به نوع شدید بیماری مبتلا شده اند، پنج برابر بیش از افرادی که به نوع خفیف بیماری مبتلا بودند یا بدون علامت بودند در معرض علائم افسردگی هستند.

به علاوه، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که چهار ماه پس از تشخیص بیماری سردردهای مداوم مربوط به عفونت را تجربه می کنند، ۳۳ درصد بیشتر احتمال دارد علائم اختلال افسردگی را تجربه کنند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: علائم افسردگی پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بسیار شایع است.

بنابر اعلام موسسه سلامت روان در آمریکا، اختلال افسردگی یک اختلال خُلقی جدی است که علائم شدیدی ایجاد می کند و بر عملکرد شناختی، فعالیت های روزمره زندگی و خواب، غذا خوردن یا کار کردن تاثیر می گذارد.

بنابر اعلام کارشناسان این موسسه، افراد مبتلا به این اختلال، افسردگی شدید و مداومی را تجربه می کنند که منجر به از بین رفتن علاقه در انجام فعالیت ها می شود و سالانه حدود سه میلیون مورد اختلال افسردگی در ایالات متحده تشخیص داده می شود.

در این بررسی محققان آمریکایی به مطالعه روی بیش از ۳۹۰۰ فرد بزرگسال که در فاصله ماه های ژوئن ۲۰۲۰ تا اول ژانویه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، پرداختند. این افراد تقریبا چهار ماه پس از تشخیص بیماری مورد مطالعه قرار گرفتند.

در میان این افراد، ۲۰۴۶ نفر یا بیش از ۵۲ درصد علائم اختلال افسردگی داشتند. زنان حدودا ۳۰ درصد کمتر از مردان در معرض علائم این اختلال پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده اند.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان آمریکایی اظهار داشتند: می دانیم که میزان افسردگی در سطح کشور بسیار بالاتر از زمان قبل از شیوع بیماری کووید-۱۹ است که احتمالا به دلیل استرس طولانی مدت و انزوای اجتماعی است اما هنوز نمی دانیم چرا افسردگی در افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند بیشتر است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید