گزارش جی پلاس/ پس از تحقیق گسترده دانشمندان ثابت شد:

تاثیر جالب حالت های چهره روی احساسات/ لبخند بزنید!

طبق مطالعات جدید محققان، لبخند زدن واقعا افراد را شادتر می‌کند. گروهی از روانشناسان با مطالعات گسترده روی افراد مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که حالت‌های مختلف چهره روی احساسات آدمی تأثیر دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی‌پلاس، دانشمندان دانشگاه تنسی با همکاری محققان دانشگاه‌های تگزاس و ناکسویل و با بررسی یافته‌های 50 سال اخیر دریافتند که حالات مختلف چهره می‌تواند احساسات آدمی را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو، نتیجه‌گیری کردند که وقتی یک نفر لبخند می‌زند، همین لبخند او را شادتر می‌کند و برعکس، اگر چهره‌مان را ترشرو یا اخمو کنیم، همین حالت چهره روی رفتار و حالت روحی‌مان هم اثر منفی می‌گذارد و ما را ناراحت می‌کند.

بیش از 100 سال پیش دانشمندان بر این باور بودند که حالات چهره هیچ تأثیری روی احساسات آدمی ندارد و این عقیده در سال 2016 بسیار مورد توجه قرار گرفت تا اینکه روانشناسان و دانشمندان را بر آن داشت تا مطالعات گسترده‌ای را در این‌باره انجام دهند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که لبخند زدن می‌تواند انسان را شادتر کند.

محققان با تکنیک آماری، در 138 تحقیق جداگانه بیش از 11 هزار شرکت‌کننده را از سراسر دنیا مورد مطالعه قرار دادند. نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعات حاکی از آن است که حالات چهره اثر کمی روی احساسات دارد و نمی‌توان آن را بی‌تأثیر دانست.

این بدان معنا نیست که افراد به این روش می‌توانند شادتر باشند، اما این یافته‌ها از آنجایی جالب به نظر می‌رسند که بیانگر آن هستند که ذهن و بدن روی هم تاثیر می‌گذارند تا شکل هوشمندانه‌ای از احساس را به تصویر بکشند.

دیدگاه تان را بنویسید