علت اینکه امام نمی خواستند عکسشان پخش شود، چه بود؟

6 ماهی بود که آقا از دادن عکس ها به ما خودداری کردند تا اینکه با شرط و شروطی آنها را به ما پس دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: از مسائلی که امام بدان توجه داشتند این بود که اجازه نمی دادند کسی عکس از ایشان بگیرد امام نگران این جهت بودند که نکند از این عکسها که گرفته می شود برای تبلیغ مرجعیتشان استفاده بشود. بعد از مدتها دو عکس از ایشان گرفته شد که یکی از آنها را به لبنان برای چاپ فرستادیم که به صورت عکس رنگی چاپ شد و به نجف آمد.

آقای دکتر صادقی چند تا از آن عکسها را خدمت امام برد برای اینکه نمونه عکسهای چاپ شده را به امام نشان بدهد امام وقتی که عکسها را دیدند فرمودند: «بقیه عکسها کجاست؟ بیاورید» عکسها را که پیش ایشان بردند همه را نزد خودشان ضبط و نگهداری کردند و فرمودند: «هرکسی هم که از این عکسها گرفته است از او بگیرید.» 

مرحوم حاج شیخ نصرالله خلخالی خدمت امام رفت و گفت: «آقا من این عکسها را با پول خودم و از مال شخصی خودم چاپ کردم و مال من است» امام فرمودند: «خوب فعلا اینها اینجا باشد.» خلاصه متجاوز از 6 ماه مرتب مرحوم شیخ نصرالله به امام اصرار می کرد ولی ایشان حاضر نبودند عکسها را بدهند برای اینکه مبادا توزیع بشود. بعد هم که اجازه فرمودند مشروط بر این بود که در داخل نجف پخش نشود و در سایر کشورها هم به کسانی که از این عکسها تقاضا می کنند داده شود.

 

 

 

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی، ج 3.

دیدگاه تان را بنویسید