جی پلاس؛

چرا امام سه بار بر دیدار با رزمندگان تاکید کردند؟

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان در خاطرات خود به بازدید از جبهه های جنوب و خواسته رزمندگان و مطرح کردن آن با امام پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، از همه خاطرات و سخنرانی های امام خمینی (س)، علاقه و ارادت ایشان به رزمندگان اسلام کاملا مشهود است. غلامعلی رجایی در  کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی آورده است:

 

در یکی از دیدارهایی که حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان از جبهه های‌‎ ‎‌جنوب داشتند در تمامی مجالس سخنرانی و دیدارهای ایشان که با ابلاغ سلام گرم و‌‎ ‎‌خالصانۀ امام به رزمندگان اسلام توأم بود. رزمندگان از حضور ایشان می خواستند که‌‎ ‎‌از امام بخواهند در ملاقاتی به آنان افتخار تشرف بدهند. در پایان سفر، ما به ایشان‌‎ ‎‌پیشنهاد کردیم، همانگونه که خانواده های معظم شهدا هفته ای یک بار با امام ملاقات‌‎ ‎‌دارند خدمت امام مطرح شود که رزمندگان اسلام مستقر در جبهه های جنوب و غرب‌‎ ‎‌نیز از حضورشان چنین استدعایی دارند. بعدها آقای رحیمیان نقل می کرد‌‎ ‎‌در مراجعت به تهران ضمن ارائه گزارشی از سفر خود، این تقاضا را به عرض امام‌‎ ‎‌رساندم، سه بار فرمودند: «بگویید ترتیبش را بدهند». ایشان افزودند هر مطلبی برای‌‎ ‎‌امام واجد اهمیت باشد ایشان آن را سه بار تکرار می کنند، و این نشان می داد که امام تا‌‎ ‎‌چه حد برای اجابت خواستۀ فرزندان بسیجی خود اهمیت قائل هستند و ما که این‌‎ ‎‌اعلام موافقت را یکی از نعمت های بزرگ الهی می دانستیم، سهمیۀ هر نوبت ملاقات‌‎ ‎‌را بین رزمندگان یگان های سپاه و ارتش و برادران جهاد سازندگی در جنوب و غرب‌‎ ‎‌تقسیم می کردیم.

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی؛ ج 1، ص 176

دیدگاه تان را بنویسید