جی پلاس/ به مناسبت هفته بسیج؛

روایت شهید همت از واژه ای که امام رزمندگان را با آن ستود

چهل و پنج تن از رزمندگان به مدت چهار روز در حالی که در کانالی مملو از لجن قرار داشتند، مقابل نیروهای بعثی چنان مقاومتی از خود نشان دادند که امام آنها را ستود. این ماجرا را شهید همت روایت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، شهید همت و جمعی از فرماندهان پس از عملیات والفجر 3 برای ارائه گزارش عملیات خدمت امام خمینی(س) رسیدند. شهید همت این ماجرا را اینگونه روایت کرده است:

 

ما پس از سه ماه از انجام عملیات «والفجر یک» به علت مسائل خاصی که در عملیات های‌‎ ‎‌قبل داشتیم، با شیوه های جدیدی در عملیات های والفجر 2 و 3 حضور پیدا کردیم. دو‌‎ ‎‌عملیات فوق الذکر از حیث اهمیت و حضور خداوند متعال در آن به صورتی بود که‌‎ ‎‌تمامی فرماندهان لشکر، تیپ، گردان و دسته معتقد بودند که در عملیات کوچکترین‌‎ ‎‌نقشی نداشتند و در هر گوشه از عملیات حضور امدادهای غیبی را حس می کردند. ما در‌‎ ‎‌عملیات والفجر یک از نظر پاکی و صداقت عزیزان بسیج، هیچ نقصی نداشتیم و حتی‌‎ ‎‌قبل از آغاز عملیات در اردوگاه لشکر به نمونه هایی برخورد می کردیم که برادران‌‎ ‎‌گودال هایی شبیه قبر کنده بودند و شب ها در آن به مناجات و گریه و زاری مشغول می شدند‌‎ ‎‌و این حرکات یادآور حالات روحانی و عرفانی مجاهدان صدر اسلام و سالکان راه خدا‌‎ ‎‌بود. به سبب همین شور و حال در آن عملیات تعداد 45 نفر از عزیزان بسیج که فقط چند‌‎ ‎‌نفرشان سالم بودند، به مدت چهار روز مقابل تپه های پاسگاه رشیدۀ عراق در یک کانال‌‎ ‎‌به عمق یک متر که کف آن را آب و لجن پوشانده بود، در مقابل نیروهای عراق مقاومت‌‎ ‎‌کرده و حاضر به عقب نشینی نشدند. این حرکت برادران چنان جالب بود که هنگام بازگو‌‎ ‎‌کردن آن برای امام بزرگوار، معظم له فرمودند: «اینها همان ملائکة الله هستند».‌

 

 

برشی از کتاب برداشتهایی از سیره امام خمینی؛ ج 1، ص 172

 

دیدگاه تان را بنویسید