جی پلاس؛

تذکری که امام به مرحوم محتشمی پور درباره دهه اول محرم داد

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پوردر خاطرات خود به برنامه چهارده ساله حضور امام در نجف اشرف و دهه اول محرم پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس: امام خمینی (س) برای دهه اول محرم برنامه مشخصی داشتند همان طور که در ۱۴ سال حضورشان در نجف برنامه شان معین بود، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور خاطره ای در این مورد نقل کرده است:

 

خیلی از افراد و شخصیت ها وقتی در شرایط مختلف قرار می گیرند برنامه ها و‌‎ ‎‌وضعیت آنها فرق می کند، ولی امام در تمام حالات وضعشان تغییر پیدا نمی کرد؛ مثلاً‌‎ ‎‌امام همیشه در دهۀ محرم زیارت عاشورا را می خواندند. هر سال از ابتدای دهۀ محرم‌‎ ‎‌ساعت نه صبح به حرم حضرت علی(ع) مشرف می شدند و زیارت امین الله و زیارت‌‎ ‎‌عاشورا می خواندند. این امر تا هشت محرم ادامه داشت. بعد این برنامه با تشرف امام‌‎ ‎‌به کربلا در حرم امام حسین(ع) انجام می شد. این برنامه چهارده ساله امام در نجف و‌‎ ‎‌عراق بود. در دهۀ محرم سال 57 هنگامی که در پاریس بودیم هر روز ساعت نه صبح‌‎ ‎‌یکی از برادران مأموریت داشت اخبار و گزارشات را خدمت امام تقدیم کند. من روز‌‎ ‎‌اول محرم طبق روال روزهای قبل آمدم و وارد منزل شدم. دیدم امام مشغول زیارت‌‎ ‎عاشورا هستند و پس از اینکه اخبار را دریافت کردند فرمودند: از فردا برنامه را تغییر و‌‎ ‎‌ساعت نه کسی برای من خبر نیاورد. قبل یا بعد از زیارت عاشورا اخبار را بیاورید.

 

 

برشی از کتاب برداشتهایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج ۳، ص ۴۱_۴۲؛ چاپ ششم (۱۳۹۲)؛ ناشر: عروج.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید