جی پلاس؛

علت تاکید امام بر پذیرش مسئولیت از طرف مهدی کروبی چه بود؟

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی در میان خاطرات خود به حساسیت امام در قبال خانواده شهدا اشاره کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

‌‌به گزارش خبرنگار جی پلاس، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در خاطرات خود به روزی که امام خمینی (س) وی را به سرپرستی بنیاد شهید انتخاب کرده بود، اشاره و اینگونه نقل کرده است:

 

من در لرستان بودم که از طریق رادیو شنیدم، امام حکم مسئولیت بنیاد شهید را به بنده‌‎ ‎‌محول فرموده اند. هنوز بنیاد شهید تأسیس نشده بود. وقتی به تهران برگشتم به بیت امام‌‎ ‎‌رفتم. همزمان با تشرف من به محضر امام، برادر بزرگوارمان آقای هاشمی رفسنجانی هم‌‎ ‎‌وارد شدند. آقای رسولی به من گفتند: قصد دارید جداگانه به نزد امام بروید؟ بنده گفتم‌‎ ‎‌خیر. و آقای هاشمی نیز همین را گفتند و با هم رفتیم حضور امام. به مجرد اینکه‌‎ ‎‌نشستیم، وضع حال امام هم آن روزها از نظر کسالت قلبی شان خیلی رضایت بخش نبود،‌‎ ‎‌تازه از بیمارستان قلب آمده بودند در عین حال با آن وضع خاصی که داشتند رو کردند به‌‎ ‎‌آقای هاشمی و فرمودند: «شورای انقلاب و شماها برای موضوع فلانی چه کاری‌‎ ‎‌کردید؟» و از من اسم بردند و فرمودند: «برای آن نامه ای که من نوشتم چه کاری کردید؟»‌‎ ‎

‌‎

‎‌یعنی مسأله این قدر در ذهن امام بود که در دو، سه روزی که نامه را نوشته بودند، مجدداً‌‎ ‎‌تا چشمشان به یک عضو شورای انقلاب و بنده که بنا بود مسئول بنیاد شهید باشم افتاد،‌‎ ‎‌فرمودند: «برای این امر چه کار کردید؟» بعد شروع کردند و یک توضیحاتی در مورد این‌‎ ‎‌قضیه فرمودند که حالا پنج سال گذشته و جزئیاتش در خاطرم نیست که باید این کار‌‎ ‎‌بشود، یک عده ای که جانشان را از دست داده اند، باید زندگی شان این طور باشد،‌‎ ‎‌آینده شان چنان باشد و یک شرح کوتاهی در چند کلمه داده و مجدداً روی قضیه تکیه‌‎ ‎‌کردند. این گویای اهمیت مسأله بود و همان موجب شد به اینکه زمانی که جلسۀ بعدی‌‎ ‎‌شورای انقلاب تشکیل شد، برادرمان آقای رفسنجانی و دیگران به بنده گفتند، شما به‌‎ ‎‌جلسۀ شورای انقلاب بیایید و خواسته هایی را که دارید ارائه دهید.

 

برداشتهایی از سیره امام خمینی (س)؛ ج ۱؛ ص ۱۸۸-۱۸۹

 

دیدگاه تان را بنویسید