جی پلاس؛

آیا علاوه بر خواندن نمازجمعه، نماز ظهر هم باید خواند؟؛ پاسخ امام به این پرسش

امام در نامه به حجت الاسلام سید فضل الله حجازی در سیزدهم مرداد سال ۴۳ به این پرسش که آیا علاوه بر اقامه نماز جمعه، نماز ظهر هم باید خواند، پاسخ دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در سیزدهم مرداد سال ۴۳ در پاسخ به نامه حجت الاسلام سید فضل الله حجازی به بیان حکم شرعی نماز جمعه پرداختند. متن حکم امام در ادامه مطلب آمده است:

 

"بسمه تعالی

خدمت حضرت مستطاب سیدالاعلام و حجت‌الاسلام آقای حاج سید فضل‌اللّه‌ حجازی ـ دامت برکاته

به عرض عالی می‌ رساند، مرقومۀ شریفه که حاوی تفقد آن جناب بود موجب تشکر گردید. از مساعی جمیلۀ جنابعالی در ترویج شریعت مقدسه متشکر، و امید است ان شاءاللّه‌ مورد توجه حضرت ولی عصر ـ عجل‌اللّه‌ تعالی فرجه الشریف ـ واقع شده و مأجور باشید. راجع به اقامۀ نماز جمعه که مرقوم فرموده بودید، نظریۀ آقایان علمای اعلام ـ دامت برکاتهم ـ به مورد و به نظر حقیر مکفی از نماز ظهر می‌ باشد. و امید است ان شاءاللّه‌ با وحدت کلمه و تشریک مساعی آقایان معظم، گرفتاری ها مرتفع گردد. سلام اینجانب را خدمت عموم علمای اعلام و حجج اسلام شهرضا ـ دامت برکاتهم ـ آقای مهدوی و آقای هاشمی و آقای امام جمعه و آقای رهنمایی و آقای حاج سید علی حجازی و آقای ناصح ابلاغ فرمایید. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌ و برکاته.

به تاریخ 25 ربیع المولود 84

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱، ص ۳۶۳

دیدگاه تان را بنویسید