جی پلاس؛

برخورد امام با شخصی که می خواست زنها خانه نشین شوند، چگونه بود؟

خانم دکتر فاطمه طباطبایی در خاطرات خود به موضع برخی افراد در روزهای اول پیروزی انقلاب نسبت به حضور بانوان در اداره ها و موضع گیری امام اشاره کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: خانم دکتر فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی (س) در خاطرات خود از موضع گیری بعضی افراد در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به حضور زنان و برخورد امام خمینی (س) اینگونه روایت کرده است:

 

 در اول انقلاب یکی از این آقایان که می شناسید، ولی من نامش را نمی برم، نزد امام‌‎ ‎‌آمدند و گفتند: شما الآن خیلی قدرت دارید و هر کاری که می خواهید، می توانید در‌‎ ‎‌ایران انجام دهید. بیایید از این قدرتتان استفاده کنید و دستور دهید تمام خانم ها از‌‎ ‎‌ادارات به خانه هایشان برگردند و کار نکنند. البته این یکی از خواسته های ایشان بود. یادم‌‎ ‎‌است که این مسأله به نحوی به من مربوط می شد که امام آن را با من مطرح کردند. گفتند:‌‎ ‎‌«الآن فلان آقا اینجا بود و چنین خواسته ای در مورد شما زنان داشت». من خندیدم و‌‎ ‎‌گفتم: این آقا با آن وجهه آمده بود تا این خواسته را طرح کند. گفتند: «بله، ولی واقعاً‌‎ ‎‌چطور اینها متوجه نیستند؟ مگر از نظر اداره مملکت امکان دارد که فردا بگویند همه‌‎ ‎‌زن ها در خانه بنشینند؟ برخی وزارتخانه ها نصف پرسنلشان زن است. اینها چون توجه به‌‎ مسائل ندارند، یک مرتبه حکم می کنند.»‌‎

 

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی؛ ج ۱، ص ۲۷۱-۲۷۲؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج.

دیدگاه تان را بنویسید