جی پلاس؛

حاج احمدآقا، افراد دفتر امام را چگونه انتخاب می کرد؟

سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در خاطرات خود به چگونگی انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این زمینه اشاره کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی درباره انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این باره گفته است:

 

 افرادی که برای دفتر انتخاب می شدند، خیلی سالم بودند. می گفت:‌‎ ‎‌لازم نیست همه سیاسی باشند. ما از این مسأله تعجب می کردیم که یک‌‎ ‎‌آدم خیلی معمولی را مسئول تلکس کرده بودند؛ اما احمد عقیده داشت‌‎ ‎‌که این آدم، هیچ خطری ندارد؛ نهایت کار او این است که تلکس را از این‌ طرف بردارد و به کس دیگری تحویل دهد؛ ولی آدم مطمئن و متعهدی‌‎ ‎‌است و از جهت ایمان انقلابی و امانتداری تا آن حد می فهمد که باید این‌‎ ‎‌کاغذ را از اینجا بردارد و به جای دیگری برساند؛ اما اگر غیر از این باشد،‌‎ ‎‌ممکن است از خودش اجتهاد کند و در بین راه به چند نفر خبر بدهد.

 

در همین رابطه بخوانید:

علت تذکر امام به حاج احمدآقا چه بود؟

سفارش امام به حاج احمد آقا درباره طلبه ها چه بود؟

در دیدار امام و سفیر واتیکان چه گذشت؟

احکام مهمی که امام در سوم اسفند صادر کرد

امام در سالگرد عملیات خیبر به فرماندهان عملیات چه گفت؟

در نامه امام به آیت الله هاشمی و میرحسین موسوی بر چه نکته ای تاکید شده بود؟

 

من‌‎ ‎‌فکر می کنم یکی از دلایلی که دفتر امام سالم ماند و هیچ نفوذی در آن‌‎ ‎‌صورت نگرفت، همین هوشیاری و دقت نظر احمد بود که هر کسی را در‌‎ ‎‌جایی که مناسب بود، می گمارد.‌

 

برشی از کتاب یک ساغر از هزار: سیری در عرفان امام خمینی (س)؛ مقالات، سخنرانیها، مصاحبه‌ ها و خاطرات؛ ص ۴۸۴-۴۸۵؛ چاپ سوم (۱۳۸۷)؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج.

دیدگاه تان را بنویسید