جی پلاس/ آیت الله هاشمی روایت می کند:

از نمایندگان مجلس اصرار برای رفتن به جبهه... !

مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات خود به روزهایی اشاره می کند که نمایندگان مجلس اصرار داشتند تا در جبهه ها حاضر شوند و ایشان این مساله را با امام در میان گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی که به ایام دفاع مقدس بر می گردد، ایشان به ایامی اشاره می کند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در جنگ و حضور در جبهه ها اصرار داشتند و وی این مطلب را خدمت امام عرض کرده و امام اینگونه پاسخ داده بودند که با هم می خوانیم:

 

‌‌فشار زیادی از طرف آقایان نماینده ها بود که ما بتوانیم، ترتیبی بدهیم که آقایان به نحوی‌‎ ‎‌در جبهه ها و کارهای جنگ شرکت کنند. در این باره، من خدمت امام مسأله را عرض‌‎ ‎‌کردم، چون از طرف بسیاری از مؤسسات، دانشگاهها، کارخانه ها، آموزش و پرورش و‌‎ ‎جاهای دیگر فشار زیادی هست و مردم احساس تکلیف کرده، می گویند: ما مستقیماً از‌‎ ‎‌دستور امام‌‎[1]‎‌ اینطور می فهیم که باید برویم جبهه، و هیچ کاری نمی تواند مانع از این باشد‌‎ ‎‌و این مسأله ممکن است منجر به تعطیل شدن بعضی از مراکز کار مردم بشود. ایشان‌‎ ‎‌فرمودند: «که تا اجبار نشده که تعطیل بشود، جایی نباید تعطیل بشود. اگر به اندازه لازم‌‎ ‎‌از جاهای دیگر نرفتند، جنگ اولویت دارد، همان اعتبار هست و سر جای خود باقی‌‎ ‎‌است.»‌‎[2]‎

 

‌‎ ‎

۱. امام(س) در تاریخ 4 فروردین 1365 در دیدار با مسئولان کشوری و لشکری فرمودند: «امروز همه ما مکلف هستیم. جوانهای ما باید این جبهه ها را پر کنند از انسانهای قوی که بحمداللّه هم الان پر کردند، لکن بیشتر لازم است». (صحیفه امام؛ ج 20، ص 25).

۲. اطلاعات؛ 21 / 1 / 1365، ش 17854، ص 2.

 

برشی از کتاب امام خمینی (س) به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ص ۳۲۲-۳۲۳؛ چاپ چهارم (۱۳۹۲)؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج.

دیدگاه تان را بنویسید