به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شنبه شب در آئین افتتاح این المپیاد فرهنگی ورزشی، گفت: بسیج در عرصه نبرد با دشمن متجاوز، بدون هیچ ترس و واهمه ای پشت آمریکا و دشمنان را به خاک مذلت مالید.
سید عبدالحمید احمدی با بیان اینکه برای داشتن چنین بسیجیان جان برکف باید فخر ورزید، خطاب به ورزشکاران بسیجی حاضر در این المپیاد فرهنگی ورزشی، اظهار داشت: شما باید به تصاویر شهدایی که بر روی پیراهن هایتان نقش بسته است، افتخار کنید.
وی با بیان اینکه یاد و نام شهدا، همواره باید در سرلوحه امور باشد و افرادی سالم، موثر و خدوم برای کشور باشیم، افزود: ما مدیون، دلاورمردی، شجاعت، ایثارگری، اخلاص و قهرمانی های بسیجیانی هستیم که از هیچ چیز جز خداوند منان نترسیدند و عاشقانه و خالصانه در برابر دشمنان اسلام، انقلاب و نظام، ایستادند و پیروز میدان شدند.
احمدی با بیان اینکه این بسیجیان، عاشق واقعی ایران و امام (ره) بودند و عشق به ملت و ولایت را به دور از هرگونه ظاهرسازی و شعار، معنا کردند، تصریح کرد: ورزشکاران بسیجی باید موهبت حضور در عرصه ورزش را قدر بدانند.
وی با تاکید براینکه ورزش، میدان تربیت، اخلاق و ارزشمداری است و باید از تمام کسانی که این فرصت را برایمان فراهم آوردند قدردانی کنیم به برگزاری دهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه های استعدادیابی بسیج در زنجان اشاره و ابراز امیدواری کرد در این رقابت ها شاهد موفقیت و کسب نتایج درخور توجه، اخلاقمداری و منش پهلوانی از ورزشکاران بسیجی، باشیم.
احمدی به برگزاری نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران در اواخر آبان و اوایل آذر اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر است ورزشکاران بسیجی فعال در 360 پایگاه استعدادیابی بسیج کشور در این المپیاد شرکت کنند.
رئیس سازمان ورزش بسیج مستضعفان کشور نیز با بیان اینکه وجود پنج هزار شهید ورزشکار، مسئولیت بسیجیان و مسئولان را سنگین تر می کند، گفت: ورزشکاران بسیجی در لبیک به ندای رهبری در این عرصه حاضر شده اند و هر آنچه که داریم نیز از شهداست.
سرهنگ مهدی میرجلیلی با بیان اینکه تربیت و پرورش علاوه بر خانواده، مدرسه و دانشگاه در حوزه ورزش نیز اتفاق می افتد افزود: در زمان حاضر بیش از 360 پایگاه استعدادیابی ورزش بسیج وجود دارد که 235 باب از این پایگاه ها مختص برادران و مابقی نیزط متعلق به خواهران است.
وی با تاکید براینکه به منظور کمک به جامعه ورزش کشور، بسیج در رشته های ورزشی کاربردی فعالیت می کند اظهار داشت: بحث اخلاق مداری و منش پهلوانی در بسیج بسیار مهم است و در این حوزه باید تلاش کنیم تا حداقل بخشی از رشادت ها و جانفشانی های شهدا که درس مقاومت، ایستادگی و شجاعت را به ما دادند جبران شود.
میرجلیلی ادامه داد: اگر خواهان فخرآفرینی در مسابقات ورزشی برون مرزی و المپیک ها هستیم باید به ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی و توسعه ورزش در مناطق محروم، توجه وافر شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان نیز با بیان اینکه زنجان تاکنون بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، گفت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) بسیج مدرسه عشق است و این قشر مخلص و بی ادعا در تمام صحنه ها مجاهد و قهرمان هستند.
سردار جهانبخش کرمی افزود: این المپیاد فرهنگی ورزشی با کمک و یاری مسئولان در زنجان برگزار می شود و انتظار می رود رقابت های بهتر و سالم تری را شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، در این آئین، علاوه بر اجرای برنامه های متنوع با اهدا لوح سپاس از خانواده چند شهید ورزشکار زنجانی نیز تجلیل به عمل آمد.
المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه های استعدادیابی بسیج کشور با حضور قریب یک هزار و 200 ورزشکار پسر و در رشته های تکواندو، جودو، ووشو، کاراته، تیر و کمان و تیراندازی از چهارم شهریور جاری به مدت 2 روز و با هدف جذب و شناسایی ورزشکاران مستعد، ارزش مدار و اخلاق مدار به منظور تحویل به جامعه ورزش کشور برگزار می شود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.