محمد انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح با ارائه 2 هزار و 800 ساعت آموزش طی دوره 18 ماهه نیروی ماهر مورد نیاز در رشته برق تربیت و زمینه ورود آنها به بازار کار فراهم می شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس این اداره کل برای تامین نیروی کار مورد نیاز انعقاد تفاهم نامه هایی با بنگاه های اقتصادی را مورد توجه قرار داده و نسبت به عملیاتی سازی آنها اقدام کرده است.
این مسئول ادامه داد: برای اعتماد سازی که اساس مهم در انجام تبادلات به ویژه جذب نیروهای کارآزموده است با تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جلساتی برگزار شده است.
وی ابراز کرد: رایزنی هایی نیز با شرکت ایریکو ابهر آغاز و تفاهم نامه ای مبنی بر معرفی مهارت آموختگان موفق در این راستا منعقد شده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: این اداره کل در راستای سیاست های دولت گام بر می دارد و سیاسی کاری در این حوزه جایی ندارد، چرا که گروه های هدف را جوانان تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: استان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارد و حتی نخبگان متعددی در رشته هایی از قبیل آی تی فعالیت می کنند که سرمایه گذاری در این حوزه بسیار نتیجه بخش خواهد بود.
انصاری افزود: هم اکنون 40 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را رشته های آی تی و علوم رایانه ای تشکیل می دهد که این مهم فرصت بسیار خوبی برای بهره گیری از دانش آنان در حوزه های مختلف است.
وی ابراز کرد: هدف این اداره ارائه آموزش های مهارتی بصورت تخصصی بوده و در این راستا برنامه هایی از قبیل شبیه سازی بازار کار را مهیا کرده است.
این مسئول ادامه داد: با انجام این کار به نوعی کارآموز پس از فراگیری آموزش های لازم تجربه واقعی بازار کار را دارد که این مهم بدین طریق انجام می گیرد که سفارش هایی متناسب با ظرفیت کارگاه ها انجام و در این ارتباط از تجارب استادکاران متبحر استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: به عبارتی دیگر این آموزش ها به شکل استاد و شاگردی ارائه خواهد شد و با تحقق این مهم می توان به جذب افراد آموزش دیده در بازار کار امیدوار بود.
استان زنجان با داشتن 152 آموزشگاه در این بخش سالانه بصورت میانگین یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار می دهد.
6085/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.