به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز پنجشنبه در جمع بخشداران، کارشناسان و مسئولان شهرستان طارم، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت افزود: 125 طرح از مجموع طرحهای یاد شده به مرحله افتتاح یا بهره برداری می رسد و 10 طرح دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد.
وی از سفر استاندار زنجان در یکی از روزهای هفته دولت به شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: ضروری است برنامه ریزی منسجمی برای سفر مقام عالی استان به شهرستان جهت افتتاح چند طرح و دیدار با مردم شهرستان انجام شود.
هاشم نژاد یادآور شد: افتتاح چندین طرح گازرسانی در روستاها، آبیاری تحت فشار و کم فشار و مجموعه های گلخانه ای در حوزۀ کشاورزی، طرح های مربوط به حوزه دهیاری ها، چند طرح در حوزه گردشگری، بهسازی معابر شهری و روستایی، مقاوم سازی ساختمانهای روستایی از جمله برنامه های شهرستان طارم در هفته دولت خواهد بود.
فرماندار طارم تکمیل طرح های نیمه تمام در شهرستان را از اولویت های اصلی برشمرد و افزود: با توجه به خشکسالی اعتبارات طرح هایی که نیمه تمام مانده اند، باید ابتدا جمع بندی شده و سپس از میان آنها مهم ها را برای ادامه تخصیص اعتبار شوند.
وی نرخ رشد منفی جمعیت در شهرستان را از جمله مشکلات اساسی شهرستان برشمرد و افزود: علیرغم توسعه زیرساختها در حوزه های سیاسی و اقتصادی اگر از لحاظ نرخ رشد جمعیتی در شهرستان پیشرفتی نداشته باشیم ، توسعه طارم دچار نقصان خواهد شد، چرا که نیروی انسانی عامل مهم و تاثیرگذار در توسعه یک منطقه است.
هاشم نژاد در ادامه از نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان خواست تا با تشکیل اتاق فکر جهت توسعه و پیشرفت شهرستان در صحنه حضور داشته باشند و با روحیه مطالبه گری و پیشنهادات سازنده خود در توسعه منطقه نقش موثری داشته باشند.
وی ایجاد زیرساختها و بستر امن کاری را یکی از راههای جذب جمعیت مهاجر شهرستان و سرمایه گذاران به شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساختها و ایجاد فضای امن کاری سرمایه گذاران هیچ نگرانی جهت حضور در شهرستان نخواهند داشت، تا بواسطه حضور آنان هم نرخ رشد جمعیتی افزایش یافته و هم بستر مناسب جهت ایجاد اشتغال در شهرستان فراهم شود.
هاشم نژاد مدیریت پسماند در شهرستان را یکی از نیازهای اساسی عنوان کرد و افزود: امروزه در دنیا پسماند به عنوان طلای سیاه شناخته می شود و با علم بازیافت زباله سودهای کلانی معطوف کشورها می شود.
وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با بخش خصوصی جهت احداث تصفیه خانه صنعتی شهرک صنعتی آب بر انجام شده است تا به صورت متمرکز پساب تولیدی این مجموعه که سالیان سال از مشکلات اساسی شهرستان است، مدیریت شود و همچنین برای مدیریت پسماند شهرستان جهت بازیافت انواع زباله به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و دولت از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت ویژه ای خواهد کرد.
این مسئول مدیریت منابع آب را یکی دیگر از برنامه های اساسی دولت در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به کشاورزی بودن منطقه و بحران آب به دنبال تغییر نوع کشت محصولات کشاورزی از محصولات پرآب به محصولات کم آب بر و دارای سود اقتصادی بالا از جمله پرورش گیاهان داروئی، پرورش گل محمدی در یک مزرعه آزمایشی هستیم تا در صورت عملکرد مثبت این مزرعه در سطح وسیعی در شهرستان به کشت آنها پرداخته شود.
فرماندار طارم احداث سیلوی گندم، کارخانه آرد، کارخانه قند و سردخانه را از دیگر برنامه ها در شهرستان طارم برشمرد و افزود: با احداث این زیرساختها هم شاهد توسعه اقتصادی در طارم خواهیم بود و هم در مواقع بحران نیازهای اساسی شهرستان در دسترس خواهد بود.
این مسئول از راه اندازی پژوهشکده در شهرستان خبر داد و افزود: هماهنگی های اولیه جهت راه اندازی این موسسه با جهاد دانشگاهی انجام شده و با احداث و راه اندازی پژوهشکده از دوباره کاری و دور تسلسل جلوگیری خواهد شد و بحث و تبادل نظر در زمینۀ حوزه های مهم شهرستان در جایی که در آن نگاه دولتی وجود ندارد به راحتی انجام خواهد پذیرفت که یکی از عوامل توسعه طارم است.
هاشم نژاد ساماندهی 2500 واحد صنفی را از دیگر برنامه های مهم دولت در شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: این تعداد از واحدهای صنفی با برگزاری انتخابات تبدیل به 9 الی 11 اتحادیه خواهند شد که نقش بسزایی در توسعه اجتماعی و سیاسی طارم خواهند داشت.
فرماندار طارم در پایان از برگزاری همایش راه ابریشم، همایش شهدا و سرداران طارم و جشن زیتون در شهرستان طارم خبر داد و افزود: برگزاری این جشنواره ها و همایش ها یکی از راهکارهای شناساندن ظرفیت های شهرستان جهت جذب سرمایه گذاران می باشد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.