علیرضا عسگریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بزرگترین برنامه های این نهاد طراح اکرام و ایتام است که هم اکنون با مشارکت مردم و خیران هر یتیم یک تا سه حامی دارد که این روند همچنان در حال گسترش است.
وی یادآوری کرد: در 2 سال گذشته کمیته امداد کشور بر طرح محسنین متمرکز بوده و در این ارتباط کارهای متعددی را انجام داده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام به فرزندانی اطلاق می شود که پدر و مادر و یا هر 2 والدین را از دست داده باشند و محسنین نیز فرزندانی را شامل می شود که دچار بیماری یا از کار افتادگی، خانواده طلاق و یا زندانی باشند.
وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده در سال گذشته به ازای هر ایرانی میزان صدقات پرداخت شده در روز یکصد ریال است، این عدد پاسخگوی نیازهای گروههای هدف تحت پوشش کمیته امداد نیست و در این میان صدقات 2 بعد دارد که اولی کمک به نیازمندان و دومی حرکت در مسیر الهی است.
عسگریان اظهار داشت: هدف گذاری کمیته امداد کشور این است که سرانه صدقات به سه تا پنج برابر افزایش یابد و این در حالی است که عموم مردم تمایل دارند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
وی بیان کرد: سیاست این نهاد کاهش صندوق های صدقات و گسترش پرداخت های الکترونیکی است، البته این نهاد در این حوزه آنگونه که باید و شاید خوب عمل نکرده اما عموم مردم استقبال خوبی داشتند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: توسعه پرداخت های الکترونیکی به معنای حذف صندوق های صدقات در کشور نیست و این مهم همچنان برقرار خواهد بود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.