به گزارش ایرنا، حمیدرضا عزیزپور روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار خرمدره با اشاره به اینکه امسال بودجه مصوب شهرداری خرمدره حدود 235 میلیارد ریال است، افزود: در سال قبل این بودجه 178 میلیاردریال بود که از این میزان 143 میلیارد ریال محقق شد و از این بودجه نیز 126میلیارد ریال از محل کمک های دولتی بوده که نشان می دهد این شهرداری در ایجاد درآمد پایدار باید تلاش بیشتری کند.
وی اظهار داشت: اولین اقدام شهرداری و شورای شهر خرمدره تدوین عملیاتی برنامه سند چشم انداز 5 ساله بر اساس فرصت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت شهر است، این شهرستان بدلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیر آزادراه زیرساخت اصلی توسعه را دارد و از نظر کشاورزی و ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دارای فرصت های خوبی است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تاکید کرد: لازمه اعتمادسازی شهرداری این است که اقدامات خود را بصورت شفاف و در اتاق شیشه ای انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نبود پارک مناسب در شان شهرستان خرمدره نیست، خاطرنشان کرد: در صورت ارائه طرح یک پارک کامل و مناسب توسط شهرداری خرمدره در کمتر از یک هفته تسهیلات 2 و نیم میلیاردی با سود 2/1 به این منظور ارائه می شود.
عزیزپور اضافه کرد: گروه های رسانه ای و فضای مجازی در انجام امور کمک کار شهرداری و شوراها باشند و شهرداری ها نیز در امور شهری با تشکیل اتاق فکر از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: برون سپاری برخی از امور یکی از اقدامات بسیار تاثیرگذار در چابک سازی شهرداری است و در این صورت است که بهره وری افزایش یافته و شهرداری می تواند به طور کامل در خدمت مردم باشد.
عزیزپور با تاکید بر تنوع حوزه های خدمات شهرداری اظهار داشت: در کل کشور میزان شکایت های مردمی از شهرداری ها به سبب تنوع خدمات این نهاد بسیار بالا است و کارکنان و مسئولان شهرداری اولویت کار خود را در خدمت رسانی ویژه به مردم قرار دهند.
وی یادآور شد: برای نخستین بار در سال گذشته مجوز تبدیل وضعیت تمام نیروهای قراردادی شهرداری به پیمانی را از وزارت کشور دریافت کردیم و این به معنی دریافت بیش از هزار مجوز در این زمینه در سطح استان است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان بیان کرد: برای اولین بار سامانه جامع اطلاعات شهری را با حضور وزیر کشور در زنجان افتتاح خواهیم کرد و این سامانه به همه مدیران کمک می کند که اطلاعات و داده های بروزی برای تصمیم گیری داشته باشند و زنجان اولین استان در سطح کشور است که این سامانه را راه اندازی می کند.
فرماندار خرمدره نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات شهردار سابق افزود: یکی از شاخصه های این شهرستان مهاجر پذیری است و این شهرستان با 80 درصد جمعیت شهری نیازمند برنامه ریزی دقیق تری در حوزه خدمات شهری است.
حجت محمدی اظهار داشت: هم اکنون از 18 روستای این شهرستان 15 مورد دارای شورای اسلامی است و بیشتر روستاهای خرمدره جزو مناطق برخودار محسوب می شوند.
وی با اشاره به هنر مدیریت با اعتبارات محدود، تاکید کرد: مشکلات همیشه وجود داشته و نباید زحمات کارکنان شهرداری را نا دیده بگیریم، در سال جاری شهرداری 20 کیلومتر از خیابان ها و معابر شهر را جدول گذاری و بیش از هفت هزار تن آسفالت ریزی انجام داده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه دولت در احداث مجتمع رفاهی و تفریحی وظیفه ای ندارد، خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه گذاری شهری، دولت وظیفه تامین زیرساخت ها را دارد و بخش خصوصی باید در موضوع مجتمع های رفاهی و تفریحی وارد عمل شود.
شهردار جدید خرمدره نیز در این مراسم با تشریح برنامه های خود برای اداره شهرداری گفت: این نهاد بیشترین بار مسئولیت در حوزه خدمت رسانی شهری را بر دوش می کشد و بیش از 370 وظیفه برای شهرداری ها مصوب شده که بدون کمک مردم و دستگاه ها توان اجرای وظایف خود را نخواهد داشت.
امیرهوشنگ نوری آرا افزود: اگر می خواهیم شهر مطلوب داشته باشیم باید سطح مشارکت های مردمی را بالا ببریم و انتظار داریم همه مردم در این زمینه شهرداری را یاری کنند تا شهری پویا داشته باشیم و از همه ظرفیت ها برای جذب مشارکت مردمی استفاده خواهیم کرد که این مشارکت، به معنی اخذ هزینه از مردم نیست.
وی شفافیت و انضباط مالی در شهرداری، توسعه حوزه های فرهنگی شهرداری، استفاده از ظرفیت نخبگان برای مدیریت شهری، مشارکت مردمی، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، توجه به موضوع سیما و مبلمان شهری براساس فرهنگ و تمدن ، اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری، تکمیل طرح های عمرانی شهرداری، اصلاح مبادی ورودی و خروجی شهر را از برنامه های اصلی شهرداری عنوان کرد.
شهرستان خرمدره با 67 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
8068/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.