به گزارش ایرنا، حسین قدیانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشور از رتبه 13 در تولید و انتشار مقالات در نشریات بین المللی را دارد، در حالی که همین رتبه در عرصه تولید فناوری به 74 و در سرانه درآمد رتبه 100 را دارد.
وی یادآور شد: این آمار نشان میدهد که فعالیت های علمی کشور به فناوری و ثروت تبدیل نشده است.
قدیانی اظهار داشت: ریشه این مشکل به نبود مدیریت دانش در کشور بر می گردد، موضوعی که اکنون به یکی از بحث های جدی تبدیل شده است.
رئیس بسیح علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به راه اندازی درگاه اتصال نیازمندی ها به توانمندی ها گفت: هم اکنون کشور چهار میلیون و 600 هزار دانشجو و 180 هزار عضو هیات علمی دارد، مهمترین مشکل میان ارتباط صنعت و دانشگاه به ندیده گرفتن بخش بازار بر می گردد.
قدیانی تصریح کرد: همچنان از نبود ارتباط درست میان صنعت و دانشگاه گلایه داریم، این 2 بخش به طور متقابل همدیگر را قبول ندارند.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: مشکل اینجاست که بازار محصول محور، دانشگاه رشته محور و صنعت تکنولوژی گراست و سه مسیر در یک نقطه به همدیگر نرسیده اند.
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و مدیریت درست این سه مسیر را به یک نقطه رساند تا از یک محل ارتزاق کنند.
قدیانی ادامه داد: هم اکنون در کشور به دنبال راه اندازی ستادهای تخصصی در همین زمینه هستیم و 170 موضوع ستاد مورد نیاز کشور شناسایی شده است تا هر سه بخش بازار، دانشگاه و صنعت را در کنار هم ارزیابی، رصد و هدایت کند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.