به گزارش ایرنا، داوود مرادخانی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی ایجاد و راه اندازی مرکز رشد و کانون شکوفایی و خلاقیت در خرمدره افزود: پارک علم و فناوری زنجان به عنوان سی و یکمین پارک استانی در کشور همزمان با شهر یاسوج اسفند 96 راه اندازی و تا پایان سال 96، 30 شرکت در این پارک مستقر شد.
وی اظهار کرد: متاسفانه در مقایسه با سایر استان ها که سابقه بیش از 10 ساله در استقرار پارک علم و فناوری دارند و توانسته اند این بخش را توسعه بدهند در زنجان هنوز نتوانسته ایم آنگونه که باید این بخش را توسعه دهیم.
مرادخانی تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین وزارت علوم، وزارت کشور، معاونت رئیس جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعقد شده است که یکی از اهداف آن فراتر از ارتباط دانشگاه و صنعت، بیشتر شدن ارتباط دانشگاه و جامعه است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: در هر صنعتی زنجیره های تامین و حلقه های اتصال وجود دارد و زمانی که این حلقه ها متصل نباشند صنعت نمی تواند روی پای خود بایستد و نبود یک حلقه در زنجیره تامین وابستگی ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه سال ها در زمینه رابطه صنعت و دانشگاه بحث شده ولی به چگونگی این حلقه اتصال فکری نشده است، ادامه داد: حلقه های بعد از دانشگاه را در کشور طراحی نکرده ایم، فارغ التحصیل تولید می کنیم ولی به درد صنعت نمی خورد چرا که به او کار آفرینی و چگونگی ایجاد کسب و کار آموزش داده نشده است.
مرادخانی تاکید کرد: به دانشجویان، مدیریت پروژه و کنترل پروژه آموزش داده نشده تا بتوانند مشکل صنعت را حل کنند در واقع دانشگاه ها قادر به تولید کارآفرین نیستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان یادآورشد: صنعت به فردی نیاز دارد که آموزش های مورد نیاز را طی کرده باشد بنابراین پارک علم و فناروی یکی از حلقه های زنجیره تامین این فرآیند است تا به فارغ التحصیلان چگونگی مذاکره کردن، بستن قرارداد، تنظیم اظهار نامه مالیاتی، کنترل پروژه و مواردی از این دست را آموزش دهد.
وی ادامه داد: پارک ارکان مختلفی دارد که مرکز رشد، مرکز کار مشترک، پارک فناوری، مرکزخلاقیت، نو آوری و شکوفایی، واحد فناور، از جمله این ارکان است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: مرکز رشد زیر مجموعه پارک، شبیه منطقه آزاد است و معافیت های منطقه آزاد مانند معافیت گمرکی، مالیاتی و دیگر مزایا را دارد.
وی افزود: خوشبختانه در شهر زنجان پارک علم و فناوری توسعه یافته و امیدواریم در شهرستان خرمدره نیز این ساز و کار را ایجاد و جوانان علاقه مند را حمایت کنیم.
فرماندار خرمدره در این جلسه با اشاره به ظرفیت علمی خوب جوانان شهرستان، گفت: بیش از سه هزار و 500 دانشجو از این شهرستان در نقاط مختلف کشور در حال تحصیل و بیش از 180 نفر در نظام مهندسی استان عضو هستند.
حجت محمدی با اشاره به اینکه شهرستان خرم دره بالاترین باسوادی را در استان دارد، بیان کرد: خرم دره ظرفیت مناسبی برای ایجاد مرکز رشد و فناوری دارد و به عنوان دومین شهرستان در استان موفق به دریافت مجوز ایجاد مرکز علم و فناوری شده و امید است با کمک مسئولان مربوطه راه طولانی این مسیر را سریع تر طی کنیم.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.