رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اولین مرکز بین المللی آموزشی با مشارکت یکی از کشورهای اروپایی در راستای آموزش مهارتهای تخصصی  توسط دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی می شود.   به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، محمدحسین امید در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: دانشگاه علمی کاربردی تاکنون توانسته اقدامات خوبی در سطح کشور انجام دهد بطوریکه در استانهای غربی و شرقی به دنبال پذیرش دانشجوی خارجی بوده و همچنین در نظر دارد با مشارکت یکی از کشورهای اروپایی به آموزش مهارتهای تخصصی اقدام کند که بزودی بعد از نهایی شدن این مورد بصورت رسمی اعلام خواهد شد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 مرکز نوآوری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، یادآور شد: این مراکزدر بحث انتقال فناوری در کنار مراکز علمی کاربردی فعالیت می‌کنند بطوریکه در کنار این موضوع نیز کلینیک‌های مشاوره و کارآفرینی برای کمک به دانشجویان راه‌اندازی شده است. 
به گفته وی در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر دانشجو در بیش از 600 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور تحصیل می‌کنند که هر سال به طور میانگین حدود 200 هزار نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و همین تعداد نیز پذیرش دانشجوی جدید داریم. 
امید با یادآوری اینکه بیش از 50 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل شده اند، گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده از 100 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل این دانشگاه نیمی از فارغ‌التحصیلان توانسته اند برای خود شغل پیدا یا ایجاد کند 20 درصد نیز نیز قبل از ورود به دانشگاه خود دارای شغل بودند. 
به گفته وی این دانشگاه تلاش کرده از روی بازاریابی جذب دانشجو کرده و به صورت تخصصی آموزش‌های لازم را برای مشاغلی که در کشور مورد نیاز خواهد بود ارائه کند.      وی در ادامه با اشاره به بحث ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: این دو دانشگاه وظایف خود را در راستای برنامه‌های تدوین شده انجام می‌دهند و بحث ادغامی وجود ندارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.