به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این واحد دانشگاهی نظارت های جدی در حیطه موسسات پزشکی انجام می دهد و برای صدور پروانه ها فرآیند و ضوابط خاصی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش یک هزار موسسه در حوزه پزشکی استان فعالیت می کنند که بخشی از آنها به معنای عام را مطب های پزشکان و دندانپزشکان تشکیل می دهند.
قزلباش افزود: بر این اساس برای مطب های پزشکان ضابطه خاصی وجود ندارد و حتی محل کار آنها می تواند در منزل مسکونی باشد.
وی بیان کرد: مطب پزشکان نیز به لحاظ ضوابط بهداشت محیطی و چارچوب های تعیین شده بررسی و نظارت می شود.
این مسئول ادامه داد: ساختمان، محل و موقعیت جغرافیایی و حتی نوع طبقه مناسب برای فعالیت رشته های مختلف پزشکی در ضوابط دیده نشده و این در حالی است در تمامی شهرها به ویژه در زنجان محل فعالیت این قشر در مراکز شلوغ شهر متمرکز شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس زنجان ساختمان پزشکان و در واقع ساختمانی که بر اساس ضوابط، احداث و متناسب با استانداردهای اعلام شده باشد.
قزلباش افزود: اگر پزشکی بخواهد در محل استانداردی به امر درمان بپردازد باید شرایط لازم آن فراهم شود و هم اکنون تنها ساختمان استاندارد پزشکی استان طبق ضوابط کلینیک ویژه شفیعیه این شهر است.
وی بیان کرد: طی سه ماهه اول امسال حدود 2 هزار نظارت توسط کارشناسان این واحد دانشگاهی انجام گرفته که از این تعداد 500 مورد آن تخلف بود و به مراجع مربوطه تعزیرات و نظام پزشکی ارسال و به صدور رای منجر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی نظارت های جدی بر فعالیت جامعه پزشکان دارد و در صورت وصول گزارش ها، در مراحلی تذکر شفاهی، کتبی داده می شود و در صورت تکرار آن، از طریق مجرای قانونی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
قزلباش افزود: در شرایط کنونی فضای کاری را نباید برای جامعه پزشکی استان محدود کرد، چرا که وظیفه ای سنگینی در امر درمان دارند اما با متخلف برخورد می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: طی سال گذشته 116 پرونده پزشکی به نظام پزشکی استان ارجاع شد که از این تعداد 30 پرونده که حدود 27 درصد را شامل می‌شود منجر به صدور رای قصور شد.
دکتر حسین بابایی افزود: طی چهار ماهه اول امسال نیز 38 پرونده پزشکی به این سازمان ارجاع شد که از این تعداد نیز هشت مورد به صدور رای قصور منجر شد.
وی اظهار داشت: جامعه پزشکی جزئی از مردم هستند و نظام پزشکی یک سازمان مردم نهاد غیردولتی بوده و مسئولیت های حاکمیتی محول شده که می تواند نظرات خود را اعلام کند.
وی بیان کرد: از سال 84 تا کنون بحث نظارت بر موسسات پزشکی برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده اما گزارش های ارجاعی بر اساس ابزارهای قانونی در سازمان نظام پزشکی رسیدگی می شود.
این مسئول ادامه داد: قانون اجازه داده هیات های بدوی انتظامی در استانها ایجاد شود و هیات های تجدید نظر به تخلفات صنفی و حرفه ای جامعه پزشکان رسیدگی می کنند.
6085/9646
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.